Skilsmisse og udvisning
Re: Skilsmisse og udvisning
Jeg håber, at hun kommer igen og præciserer lige, hvad hun vil og ikke vil modtage af os. Og hvad han nægter at gøre sammen med hende - det kan jo ændre alt.
Jeg har jo forsøgt at tale med min mand om forventninger og pligter i et forhold masser af gange, han siger bare at han vil lave om på det hver gang ... og ingenting sker ....
Det var ikke selve skilsmissen jeg ville have I skulle tage stilling til, men konkrete råd/vejledninger til hvordan min mand kan blive her efter en skilsmisse. I og med at han har et job her, vil det jo være til hans fordel at blive her, så han kan forsørge sine børn i hans hjemland.
Som jeg lige læste betingelserne for bankgarantien, så skal den kun stå i 5 år? Og ikke 7 år som vi fik at vide i sin tid.
Det var ikke selve skilsmissen jeg ville have I skulle tage stilling til, men konkrete råd/vejledninger til hvordan min mand kan blive her efter en skilsmisse. I og med at han har et job her, vil det jo være til hans fordel at blive her, så han kan forsørge sine børn i hans hjemland.
Som jeg lige læste betingelserne for bankgarantien, så skal den kun stå i 5 år? Og ikke 7 år som vi fik at vide i sin tid.
Børn i hans hjemland? Kan det påvirke en afgørelse om fastholdelse af arbejdskraft?
Jeg fandt et link som kunne måske hjælpe med det med sikkerhedsstillelse:
http://www.kl.dk/Beskaftigelse-og-integ ... e-id61117/
Her nævnes fire grunde til ophør af en sikkerhedsstillelse.
Jeg fandt et link som kunne måske hjælpe med det med sikkerhedsstillelse:
http://www.kl.dk/Beskaftigelse-og-integ ... e-id61117/
Her nævnes fire grunde til ophør af en sikkerhedsstillelse.
Bankgarantien skal stå i de antal år som der kræves efter de regler som en opholdstilladelse er givet efter.Tulle62 skrev:Som jeg lige læste betingelserne for bankgarantien, så skal den kun stå i 5 år? Og ikke 7 år som vi fik at vide i sin tid.
Du kan ikke bruge de nuværende regler som facit på hvor længe jeres bankgaranti skal stå, da opholdstilladelsen jo ikke er givet efter de regler.
Var reglerne, da i fik udstedt opholdstilladelse, at bankgarantien skulle stå i 7 år, så er det stadigvæk sådan, ligegyldigt hvad de nuværende regler så ellers siger.
Men jeg tror, at reglerne angående ophør er det samme. Hvor kan man få det bekræftet?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Reglerne om ophør er de samme. Det står her:
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... kerhed.htm
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... kerhed.htm
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det der sker når/hvis du søger seperatione og derefter skilsmisse er
efter et stykke tid vil din evt kommende exmand modtage et brev fra us hvor det fremgår at de har registret at han er blevet seperet/skilt fra sin ægtefælle, samt at de ifgl reglerne ville indrage hans oph, medmindre der er er grunde der taler for hvorfor den ikke skal indrages. Han får herefter mulighed for at fortælle hvorfor de IKKE skal inddrage den..
I denne vudering indgår flere ting
Arbejde i landet samt hvor længe.
gennemførelse af intergrationsprogrammet( herunder hans dansk kundskaber)
evt Uddannelse ( ikke Dansk uddannelsen men anden)
Anden tilknytning ( ex børn i dk osv)
Samt hvor længe han har boet i danmark.
Andre grunde mere individuelle grunde kan også være en del af vuderingen
Det kan være svært at vudere for os herinde hvordan din mand kommer til at stå i en evt ændrede livssituation da det er meget individueller vuderinger der bliver lavet.
Afhængigt af på hvilket grundlag hans opholdtilladelse evt ikke bliver indraget vil der blive taget stilling til hvilken slags opholdstilladelse der skal gælde fremover.
Denne retningslinje var denne vi fik fra us på skrift dengang min exmand skulle søge om at hans ikke skulle indrages.
Vi valgte simpelhen at lave en skriftlig forspørgelse og maile den til US, på den måde var vi helt sikker på at det svar vi fik tilbage var noget vi faktisk kunne forholde os til og forvente som gældene....
ellers havde jeg jo et skriftligt svar at smide tilbage i hovedet på dem..
Hvis du er i tvivl kan du jo sagtens lave en generel forspørgelse til dem, det betyder altså ikke at de strakts kikker ind under dynen på jer, de ved jo godt at mange i perioder måske går med disse tanker og vil lige høre ad...
Til en information kan jeg informere om at min exmand stadig venter på svar efter 4 mdr han sendte ansøgningen, men denne sag er også meget anderledes og kræver at US skal bruge lidt ekstra tid... Vi blev informerde om at i disse sage stilede de normalt efter at give svar mellem 3-4 mdr, men min exmand måtte forvente længere tid
efter et stykke tid vil din evt kommende exmand modtage et brev fra us hvor det fremgår at de har registret at han er blevet seperet/skilt fra sin ægtefælle, samt at de ifgl reglerne ville indrage hans oph, medmindre der er er grunde der taler for hvorfor den ikke skal indrages. Han får herefter mulighed for at fortælle hvorfor de IKKE skal inddrage den..
I denne vudering indgår flere ting
Arbejde i landet samt hvor længe.
gennemførelse af intergrationsprogrammet( herunder hans dansk kundskaber)
evt Uddannelse ( ikke Dansk uddannelsen men anden)
Anden tilknytning ( ex børn i dk osv)
Samt hvor længe han har boet i danmark.
Andre grunde mere individuelle grunde kan også være en del af vuderingen
Det kan være svært at vudere for os herinde hvordan din mand kommer til at stå i en evt ændrede livssituation da det er meget individueller vuderinger der bliver lavet.
Afhængigt af på hvilket grundlag hans opholdtilladelse evt ikke bliver indraget vil der blive taget stilling til hvilken slags opholdstilladelse der skal gælde fremover.
Denne retningslinje var denne vi fik fra us på skrift dengang min exmand skulle søge om at hans ikke skulle indrages.
Vi valgte simpelhen at lave en skriftlig forspørgelse og maile den til US, på den måde var vi helt sikker på at det svar vi fik tilbage var noget vi faktisk kunne forholde os til og forvente som gældene....
Hvis du er i tvivl kan du jo sagtens lave en generel forspørgelse til dem, det betyder altså ikke at de strakts kikker ind under dynen på jer, de ved jo godt at mange i perioder måske går med disse tanker og vil lige høre ad...
Til en information kan jeg informere om at min exmand stadig venter på svar efter 4 mdr han sendte ansøgningen, men denne sag er også meget anderledes og kræver at US skal bruge lidt ekstra tid... Vi blev informerde om at i disse sage stilede de normalt efter at give svar mellem 3-4 mdr, men min exmand måtte forvente længere tid
Til
Tulle62..
Hvis det er står alt desuden her... omkring krav til hvorfor den ikke skal indrages, samt hvordan forløbet kan være
det er ikke det samme link som mh har linket til..derfor sætter jeg den ind her.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ophoer.htm
Tulle62..
Hvis det er står alt desuden her... omkring krav til hvorfor den ikke skal indrages, samt hvordan forløbet kan være
det er ikke det samme link som mh har linket til..derfor sætter jeg den ind her.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ophoer.htm
-
fundiver199
Jeg ser bestemt ingen grund til at slette noget fra denne tråd, da alt er skrevet sobert og i den bedste mening. Men jo der var tilsyneladende tale om en misforståelse, idet sætningen "hvad siger I til en evt. skilsmisse?" nok skulle forstås i sammenhæng med den følgende "hvordan vil han være stillet?"Psalm12 skrev:Ok, hvis jeg har misforstået hendes spørgsmål, så kan hun ignorere mit svar eller fundiver kan slette det.
Og så mht. hvad man "må" eller ikke "må" skrive i forum, da den diskussion nu er blevet rejst...
Grundlæggende er jeg enig med soreng og Durmaz i, at man bør være tilbageholdende med at give udtryk for personlige meninger om noget, man ikke er blevet spurgt om, og kun har ringe forudsætninger for at mene noget kvalificeret om, fordi man kun kender til brudstykker af spørgerens situation.
Men det er ikke det samme som, at man aldrig må svare på noget, man ikke er blevet spurgt om. Der kan være masser af tilfælde, hvor det ud fra et indlæg fremgår, at der er vigtige ting, som spørgeren ikke har tænkt på, og som måske har større betydning end de ting, der spørges om. Og så er det naturligvis helt i orden at skrive "I skal også lige være opmærksomme på...." eller "Har I tænkt over at....."
Der, hvor tilbageholdenhed generelt er på sin plads, er, når det bliver meget personligt som f.eks. skilsmisse eller abort. Eller moralske værdidomme om f.eks. modtagelse af kontanthjælp, utroskab eller hvad, det nu kunne være.
Og jo jeg har også selv engang givet "gode råd" om abort. Men det var i en situation, hvor det efter min opfattelse var absolut berettiget og en reel hjælp for trådstarteren i forhold til, at han og konen selv kunne træffe den beslutning, der var rigtig for dem.
Så der er ingen faste "regler" for, hvad man må skrive i ÆUG´s forum, og ingen bliver "skudt" eller "hængt" for at skrive noget "forkert". Som skribent må man selv bruge sin sunde fornuft til at vurdere, hvad det er rimeligt, og hvad man har forudsætninger til at give kvalificerede gode råd omkring.