Jeg har mødt en dejlig filippinsk kæreste, hvor hun har en datter (med ikke sin danske mand), hvor vi været sammen omkring 2 md. Vi snakker sammen over Skype hver aften, hvor jeg hjælper hende med det danske og andre ting. Hun bor i Odense, hvor vi prøver at besøge hinanden hver weekend i samkvem med hendes datter, efter som hun har accepteret mig at jeg er der.
Hun er i dette øjeblik separeret fra sin danske mand, som hun har været gift med i 4 år. Hun har arbejdet over 12 måneder, da hun får dagpenge og er i gang med at tage en danskuddannelse. Datteren på 9 år, går på en danske skole og taler og læser flyende dansk og har danske venner.
Mit spørgsmål er nu, er om hun kan risikere er at blive smidt ud af DK eller er hendes tilknytning til Danmark stor nok, så hun kan blive i DK.
Vi har snakket om, i tilfælde "Worst case", at blive gift og jeg vil søge faderskab til hendes datter, da så datteren automatisk får dansk pas, og dermed endnu større tilknytning til Danmark.
Jeg har kigget på nyidanmark.dk og de krav som stilles omkring familiesammenføring. Jeg opfylder samtlige krav omkring det med økonomi, bolig, alder osv.
Jeg håber nogen kan komme med et rigtigt godt svar på det her, da jeg er lidt bekymret over at det kan gå den forkerte vej, og har ikke i sinde om at miste hende.
Ellers må i have en god dag