venninna mi har søkt om en familiegjenforening med sin mann som er i Sverige nå og ble innkalt til intervju men hun har fått beskjed fra huseieren at mannen vurderer å flytte tilbake til Norge til hjemplassen sin. Hun visste ikke noe om dette, prøver i 4 dager å kontakte han men han tar ikke telefonen. De har bodd sammen i 5 år og nå er det slik. Kan noen fortelle hva hun kan gjøre med søknaden?
På forhånd takk
please hjelp meg
-
fundiver199
Re: please hjelp meg
Hvis manden er flyttet til Norge, så er det vel der, parret skal søge om familiesammenføring? Historien lyder noget forvirrende, så kan du ikke prøve at forklare lidt mere? Du skriver f.eks., at parret har boet sammen i 5 år. Men hvorfor er de så i gang med at søge om familiesammenføring?
Hei fundiver199 historien er slik at mens damen ventet på at søknaden behandles har mannen hennes, som han selv påstår, klart å skaffe seg et gjeld som han ikke klarer å betale og plutselig har det kommet beskjed fra huseier at han kommer til å flytte tilbake til Norge. Kvinnen har allerede bestilt time til intervju, men nå vet ikke hun hva hun skal si til Migrationsverket og hva hun skal gjøre med søknaden sin. Håper du kan hjelpe.
Ja, men så må hun jo droppe at rejse til Sverige og søge om en norsk opholdstilladelse i stedet, når manden nu bor i Norge. Sverige giver ikke ophold, når hendes mand ikke længere bor i Sverige.
Takk for et råd, er det bare å gi beskjed til Migrationsverket om at hun vil trekke søknaden?