Min nuværende kone og jeg vil gerne skilles. Og jeg ønsker at hun bliver i landet, da vi har en søn sammen. Derfor ønsker jeg at vide hvad hendes muligheder er for at blive.
Kort og hende:
Min kone er fra Brasilien, og vi har været gift i 3 år og 4 måneder.
Vi har en søn på 2år og 9 måneder.
Det meste af hendes familie bor her i landet. bortset fra hendes far og mor.
Hun har gennemført den nødvendige dansk sprogskole. (Dansk 2)
Hun har haft fast arbejde i omkring 1 år, dog ikke hos den samme arbejdsgiver, og er nu igang med at tage en uddannelse, hvor hun får voksen lærlinge løn af kommunen.
Er der nogle af jeg der evt. ved hvad UD vil mene om dette? eller hvordan man griber dette an på den bedste måde?
Hvilke muligheder for skilsmisse?
Re: Hvilke muligheder for skilsmisse?
Der er mange indläg med samme emne i dette forum - bl.a. "Hvad sker der, hvis jeg bliver skilt fra min danske mand".
Her skriver Mh bl.a:
Når du bliver separeret og senere skilt, får Udlændingeservice besked om det fra statsforvaltningen.
På et eller andet tidspunkt vil Udlændingeservice skrive til dig, og oplyse at man vil inddrage din opholdstilladelse. Man vil spørge, om du kan angive nogen grund til at opholdstilladelsen IKKE skal inddrages.
Du skal hurtigst muligt tage brevet med til en retshjælp, og få dem til at hjælpe dig med at skrive et svar. Svaret skal bl.a. indeholde at du har børn, som er danske og skal blive i DK, og at du skal have mulighed for at være sammen med dem.
Her skriver Mh bl.a:
Når du bliver separeret og senere skilt, får Udlændingeservice besked om det fra statsforvaltningen.
På et eller andet tidspunkt vil Udlændingeservice skrive til dig, og oplyse at man vil inddrage din opholdstilladelse. Man vil spørge, om du kan angive nogen grund til at opholdstilladelsen IKKE skal inddrages.
Du skal hurtigst muligt tage brevet med til en retshjælp, og få dem til at hjælpe dig med at skrive et svar. Svaret skal bl.a. indeholde at du har børn, som er danske og skal blive i DK, og at du skal have mulighed for at være sammen med dem.