SEPARATION (HASTER)

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MARIA2010

SEPARATION (HASTER)

Indlæg af MARIA2010 » 02.09.2012 03:13:53

Hej ,

Det er min venindes problem og jeg kan ikke svar derfor bankeder jeg her.. håber jeres råd.

Min veninde (filippinsk) kom til dk som turist og blev gift i dec. 2011 og bagefter rejste hun tilbage på filippinerne. Marts måned kom hun igen til dk som turist og har plan at blive familiesammenført med sin mand. Men kan ikke ansøgt mere fordi de skal skilles. Og min veninde har boet med hendes svigerbror som a gift med en filippinsk pige også når hendes visum er gyldigt. Da min veninde stadigvæk i DK, hendes mand sendte ansøgning of skilsmisse efter separation (which is not correct) de skal være separeret først. så, før min veninde rejste tilbage på filippinerne, sendte hun ansøgning of separation til statsforvaltning.

Efter ca 6 uger, kom brev fra statsforvaltning om at de skal til vilkårsforhandling om 3 uger... men, min veninde sagde nej til møde når hun har lavet ansøgning, fordi det er umuligt for hende at komme til møde... hun kan ikke fordi hun mangler penge til flybillet, og der er ikke nogen som vil inviterer hende til at komme til dk.

Hvad skal hun gøre? hvis kun hendes mand vl komme,, (han er enig og vil gerne skilles også) men da min veninde sendte ansøgning mangler bare hendes mand underkrive fordi dengang og indtil nu, de er sure på hinanden og snakke ikke mere,,

Hvordan fungere det når anden parti er på filippinerne og en anden er i dk.

please help... thanks...

Håber i forstår min dansk heheh..

MARIA

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: SEPARATION (HASTER)

Indlæg af mh1 » 02.09.2012 11:43:14

Statsforvaltningen kan formodentlig arrangere at din veninde møder på den danske repræsentation i Filippinerne, og der forklarer at hun har forstået hvad det hele går ud på. Det er først og fremmest det, statsforvaltningen vil være sikre på, når den ene part er udlænding.

Hvis ikke dette lader sig gøre, så må de vente til der er gået 2 år, og så kan de blive skilt pga. at 'samlivet er ophævet pga. uoverensstemmelser'.
mh
Rådgiver for ÆUG

MARIA2010

Indlæg af MARIA2010 » 02.09.2012 12:14:16

hej,

Tak for dit svar. det har jeg læst øz om det... men det var min veninde der har søgt og sendte anmodning of separation med hendes underkrify.. Det er bare hendes mand der mangler underskrift.

Statsforvaltning vidste ikke at min veninde er ikke i dk mere,,

Og hvad med hvis kun hendes mand komme til vilkårsforhandling og blev enig,,, tror du bliver det nok?

Nå bliver det hårdt sagen...

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 03.09.2012 15:56:29

:-) Kan informere dig om at hvis din veninde sender en mail til statsamtet om at hun ikke ønsker vilkårs forhåndling, samt er hun er bevidst om hvad hunhar skrevet under på og hvilke konsekvenser det evt kan få, Her gør hun samtidlig opmærksom på at hun ikke sådan uden videre kan møde op, da hun ikke befinder sig i dk, og heller ikke ønsker at rejse hertil så er den sag ude af verden, Det gjorde min eksmand, Vi var heldigvis blevet gjort opmærksom på dette problem inden vi blev indkaldt så han sendte mailen allerede inden...

Kan informere om at det er helt normal at man bliver indkaldt til vilkårs forhåndling når den ene part er ikke dansker....

MARIA2010

Indlæg af MARIA2010 » 04.09.2012 14:43:27

hej ige,,

Tusind tak .

Jeg skal nok fortæl til hende at hun skal sende email...

Jeg er ikke så god til at forstår hehe,, men du mener at statsforvaltning kan godt lave/udsted separationbevilling den dato hvor det skal holde vilkårsforhandling?

tak

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 07.09.2012 05:54:58

det skrev jeg vist ikke noget om, jeg ved ikke om de kan udstede bevilling den dag, min eksmand og jeg holdt ikke vilkårsforhandling, da han skrev til dem at dette var han ikke intereserede i, da han var inforstået med de konsekvenser den havde...så det kan jeg ikke svare på

Besvar