Vi skal skilles - hvordan er min eksmands chancer?

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenepigen

Vi skal skilles - hvordan er min eksmands chancer?

Indlæg af Lenepigen » 03.09.2012 09:18:46

Hilsen Lenepigen
Senest rettet af Lenepigen 31.12.2020 17:16:04, rettet i alt 2 gange.
Du skal yde for at nyde, jeg ved jeg kommer til at nyde meget så :-)

soreng

Re: Vi skal skilles - hvordan er min eksmands chancer?

Indlæg af soreng » 03.09.2012 10:48:23

Din man vil med stor sandsynlighed få lov til at blive pga jeres barn. Det er nogen opholdstilladelse der lige passer ind i hans situation, men erfaringsmæssigt vil din mand ikke blive smidt ud af landet, da det vil anses som særligt belastende for ham og jeres barn at skulle tvinges fra hinanden på den måde.

Det er ikke noget som us reklamerer med, men at få et barn sammen, er reelt set en "genvej" til opholdstilladelse. Derfor kan du heller ikke ringe til us, og få en medarbejder der til at sige at din eksmand ikke bliver smidt ud af landet. De vil nok holde sig til deres manuskript, hvor der står at han jo så må forlade landet, da i ikke længere er gift.

Derfor finder du heller ikke nogle sager på us om dette, da det jo kunne give folk "gode idéer". ;-)

Det der rent praktisk sker er at us på et tidspunkt sender din eksmand et brev, hvor de orienterer ham om at de har konstateret at betingelserne for hans nuværende opholdstilladelse ikke længere er til stede, og at de vil inddrage hans opholdstilladelse indenfor x antal dage/uger. Han får i det brev så også mulighed for at skrive hvis der skulle være grunde til at hans opholdstilladelse ikke skal inddrages. Der angiver han jo så jeres barn, og sender tilbage til us.

Men lad nu US finde ud af at i er blevet skilt selv først. Det er der ingen grund til at i hjælper dem med at finde ud af. ;-)

Lenepigen

Indlæg af Lenepigen » 03.09.2012 12:29:29

ægtet visur
Senest rettet af Lenepigen 31.12.2020 17:16:13, rettet i alt 1 gang.

soreng

Indlæg af soreng » 03.09.2012 12:39:24

Det er der vist ikke nogle faste tider for...Det kommer vist an på så meget, som f.eks almindelig travlhed osv. Reelt set kan det ske, også før statsforvaltningen giver jer skilsmissepapirerne i hånden, da i vel også har et boligkrav for din eksmands opholdstilladelse, som i ikke længere lever op til (jeg går ud fra at i ikke længere lever sammen, da jeres seperation jo så vil gå i vasken).

Så det er der nok ikke nogle der kan svare dig på hvornår det sker. Normalt plejer us at "frede" personerne under seperationsfasen, men det er ikke noget de skal.

Men med den travlhed som us er inde i pt, så kan man vel håbe at de prioriterer andre ting først ikk'?. ;-)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 03.09.2012 12:59:16

nyidanmark HAR nu oplysning om at børn kan udløse opholdstilladelse til familiesammenførte, som skal skilles. Man skal dog være god til at læse mellem linjerne ...

Gå ind på nyidanmark (hvis ikke linkene virker) og læs praksisnotatet om samvær med børn. Bemærk, at der ikke skal så meget til, før menneskerettighedsdomstolen mener at der er et forhold mellem forældre og børn, som ikke må krænkes af myndighederne:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/legalinf ... _boern.htm

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/1 ... _boern.pdf

Hvor er din mand fra? Hvis han nu skulle være tyrkisk statsborger, så har han jo en yderligere sikkerhed. Igen skal man vide, at det ER der, for at finde det. Læs lidt nede på siden:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rupper.htm
mh
Rådgiver for ÆUG

Lenepigen

Indlæg af Lenepigen » 04.09.2012 07:21:11

ægtet visur
Senest rettet af Lenepigen 31.12.2020 17:16:23, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 04.09.2012 08:47:32

Endelig er der også en regel om fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft, hvis han har arbejdet 2 år for samme arbejdsgiver:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... skraft.htm

Besvar