Skilsmisse

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cross

Skilsmisse

Indlæg af cross » 06.02.2012 19:00:21

Hej alle sammen. Min kone og jeg var ud og rejse for ca 6 mdr siden, og hun blev i Eypten hvor vi var.. Nu ønsker jeg at blive skilt http://www.skilsmassaonline.se/ hvilke pakke skal jeg vælge her fra? min kone i Egypten og jeg er kommet tilbage til Sverige. Hvilke måde er nemmest at blive skilt?
De siger papirene skal sendes til domstolen, hvad er deres adresse? Hun er ikke interesseret i skilsmisse, men jeg er. Hvordan kan jeg ophør hendes opholdstilladelse i sverige? Er der ikke en der kan hjælpe mig, jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er rigtig glad hvis en vil hjælpe mig med at fortælle hvile pakke jeg skal vælge..

soreng

Re: Skilsmisse

Indlæg af soreng » 07.02.2012 11:01:48

Med mindre der er tale om at hun har været dig utro eller udøvet vold imod dig, så skal du starte med at blive separeret. Det er i så i minimum 6 måneder, hvorefter at du kan søge om skilsmisse. Når/hvis din kone ikke ønsker det, så bliver det en længere affære, men start med at blive separeret hvis det er hvad du ønsker.

Der er ikke nogle ting som DU kan gøre for at få ophørt din kones opholdstilladelse, og heldigvis for det da. Det er jo ikke en ejendom som du erhvervede dig, som du kan gøre med hvad du vil, da du giftede dig.

Det eneste du kan gøre er at gøre migrationsverket opmærksom på at du har søgt om seperation. Men hvis de er som de danske US, så gør de som regel ikke noget særligt ved det, så længe der kun er tale om seperation, da den periode jo er "designet" til at man måske kommer på andre tanker.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse

Indlæg af mh1 » 07.02.2012 17:44:12

mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar