Hej,
jeg har brug for lidt hjælp. Min tyrkiske mand og jeg er desværre kommet i denne situation at vi skal skilles.
min mand har været her siden 2008 han har bestået sin dansk uddannelse, har haft arbejde forskellige steder. har pt ikke noget job.
sammen har vi en søn på 2 1/2 år. vi ønsker begge at min mand bliver i danmark, er det muligt og hvordan?
mvh Loui
hjælp søges
-
fundiver199
Re: hjælp søges
Ja det er muligt, hvis din mand efter skilsmissen tildeles ret til samkvem med jeres søn. I så fald vil man normalt undlade at inddrage hans opholdstilladelse.
takker for den hurtige tilbage melding...
er glad det gav alligevel en smule håb, for vi har det ellers godt og ønsker det bedste for vores fælles barn
er glad det gav alligevel en smule håb, for vi har det ellers godt og ønsker det bedste for vores fælles barn
jeg spøger nok dumt, men jeg ved slet ikke hvor vi skal starte, hvordan gør vi så han får tildelt samkvem? vi ønsker jo begge at han skal være en del af vores fælles barns liv.
han er verdens bedste far, men desvæære kan vi som mand og kone slet ikke få det til at hænge sammen. vi er på en måde blevet hinandens bedste venner
han er verdens bedste far, men desvæære kan vi som mand og kone slet ikke få det til at hænge sammen. vi er på en måde blevet hinandens bedste venner
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Samvær kan I aftale i forbindelse med at I bliver separeret. Da I jo har brug for bevis for aftalen, kan i få den skrevet ned på statsforvaltningen, og I er meget frit stillet mht. hvordan I strikker den sammen. I kan vælge en deleordning 50/50 eller hvad som helst andet, blot din mand mindst har hver anden weekend, samt del i ferier/helligdagsferier. Det er i øvrigt ikke nødvendigvis barnets bedste at være 50/50 delebarn.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG