Vil skilles, er gravid, psysisk vold.

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ibs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.09.2021 20:26:53

Vil skilles, er gravid, psysisk vold.

Indlæg af ibs » 16.09.2021 20:40:39

Hej ÆUG.

Jeg har søgt om direkte skilsmisse med min tanzianske mand. Vi har været gift 1,5 år og boet knap et år i DK.

Han vil ikke skrive under på skilsmissen så nu skal vi i vilkårsforhandling. Herefter håber jeg vi bliver separeret med det samme

Jeg er gravid med hans barn med termin om en måned men grundet stor psysisk vold, fysisk vold i form af skub, løgne, uansvarlighed og trusler ønsker jeg ikke han skal have hverken del i forældre myndigheden eller samvær med barnet.

Han flyttede ud for halvanden måned siden og jeg har søgt skilsmisse for en måned siden samt afmeldt ham fra adressen. Jeg har intet hørt fra manden i 4 uger og har ingen anelse om hvor han opholder sig.

1. Hvornår får US besked? Ved fraflytning, skilsmisse ansøgning, seperation eller skilsmisse ?

2. Hvor store er hans chancer for at kunne blive i landet med på nuværende tidspunkt kun 1 år i landet, fuldtidsjob i 3 mdr, barnet er ikke født og jeg nægter samvær og at han bor hos kammerater på må og få (Tror jeg at han gør) Samt ingen kontakt eller interesse for mig eller barnet.

3. Er der nogle ting jeg bør være ekstra opmærksom på,

Tusind tak på forhånd

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vil skilles, er gravid, psysisk vold.

Indlæg af mh1 » 26.09.2021 15:28:02

Du bør få en advokat. Du har evt. mulighed for at få denne betalt af det offentlige, såfremt din årsindkomst er under en vis grænse (i forældremyndigheds- og ægteskabssager er det alene indkomst, der afgør om man er berettiget):

https://civilstyrelsen.dk/nyheder/2020/ ... fri-proces
mh
Rådgiver for ÆUG

ibs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.09.2021 20:26:53

Re: Vil skilles, er gravid, psysisk vold.

Indlæg af ibs » 27.09.2021 18:15:53

Tusind tak. Det vil jeg klart undersøge om jeg kan.

Kan i fortælle mig om hvor stor sandsynligheden er for at han får lov at beholde sin opholdsret, såfremt han ikke får samvær med barnet pga utryghed fra mig og psysisk vold.

Herudover har han som sagt kun boet her i 1 år, haft fuldtids job i blot 3 mdr og jeg ved så ikke med bolig situationen da jeg ikke ved hvor han opholder sig.

På forhånd tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vil skilles, er gravid, psysisk vold.

Indlæg af mh1 » 27.09.2021 19:14:14

Hvis du kan få igennem at han ikke får samvær, vil han næppe have stor chance for at bevare opholdstilladelsen, men han kan jo lige så vel som du få en advokat, så der er ud fra dine oplysninger ingen garanti for at han ikke får samværsret.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar