Hej.
Er der nogen her der kan hjælpe med hvad der nu sker.
Jeg blev gift i 2010, med en kvinde fra Uganda, vi fik samme år en skøn datter, og vi blev derfor familiesammenført.
Efter 4 1/2 år, flyttede hun på krisecenter, og opholdt sig der i 1/2 år.
Hun har formentlig, ( kan ikke få svar på det ), fået ophold p.g.a. vores fælles barn, jeg er jo dansk statsborger.
Vi har fælles forældremyndighed, og en 7/7 samværsaftale.
Nu er problemet så dette, at grunden til hun faktisk flyttede, er at hun heller ville være sammen med, en som hun løbende under vores ægteskab har været i kontakt med, som også kommer fra Uganda, men er bosiddende i Holland.
Hun skal nu nedkomme om 3 uger, med en pige, d.v.s. faderen og moderen er fra Uganda, men faderen opholder sig i Holland, og hun i Danmark.
Hun har arbejdet og taget en uddandelse, som sosu hjælper, og medlem af en A-kasse, så barsel penge skulle være på plads.
Mit spørgsmål er der for,
1) Er denne lige ny, berettiget, til samme offentlig støtte som vores fælles datter, som jo er dansk statsborger.
2) skal hun søge om familiesammenførelse, af den lille ny, eller får barnet det alene fordi moderen har en opholdstilladelse.
Med venlig hilsen.
Barn med ikke dansk statsborger.
Re: Barn med ikke dansk statsborger.
Hvad er grunden til dine spørgsmål ?
Re: Barn med ikke dansk statsborger.
Grunden er da oplagt.
Hvis hun ikke får yderlig økonomisk støtte, er der jo mindre til vores fælles barn, og så bliver det jo nødvendigt, med yderlige støtte fra mig, til mit eget barn.
Hvis hun ikke får yderlig økonomisk støtte, er der jo mindre til vores fælles barn, og så bliver det jo nødvendigt, med yderlige støtte fra mig, til mit eget barn.