Svenske regler: Når vi begge er i Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

zuzu

Svenske regler: Når vi begge er i Sverige

Indlæg af zuzu » 09.05.2012 10:27:13

Hej,

Min mand og jeg er flyttet til Sverige fra Danmark for tre uger siden. Vi er kommet frem til, at det bedste for os vil være at søge efter de nationale regler i Sverige. Jeg studerer i Danmark, og er ikke arbejdstager i Sverige. Der er det lille problem, at min mand ikke har gyldige papirer, da hans visum udløb før vi forlod Danmark.

Han er fra Syrien, og det er derfor umuligt, at han rejser hjem og venter på, at processen foretages her i Sverige. Vi har fået fortalt flere steder, at der er undtagelser for reglen om, at ægtefællen ikke må befinde sig i Sverige under sagsbehandlingen, men jeg kan ikke finde en undtagelse (på https://lagen.nu/begrepp/Ans%f6kan_efter_inresa), der "fritager" os fra kravet, da vi ikke har børn.

Mit spørgsmål: er det helt umuligt at ansøge efter de svenske nationale regler, når min mand ER i Sverige og ikke kan rejse hjem for at vente?

Hvad skulle man dog gøre uden jer! :)

AliBaba

Re: Svenske regler: Når vi begge er i Sverige

Indlæg af AliBaba » 09.05.2012 10:34:23

Jeg vil kun sige at det er hans visum som er udløbet, ikke hans pas, så det er stadig muligt at rejse til Syrien.

zuzu

Indlæg af zuzu » 10.05.2012 22:12:26

Det er ikke muligt, da han ikke kan rejse ud igen grundet den svære situation og ny lovgivning. Og han er langt fra sikret indrejse uden fængsling. Nå, lang historie, men at rejse til Syrien er ikke en mulighed.

Jeg læste på Onelove's indlæg, at man opfylder kravene fra EU-reglerne blot ved 8-10 timers arbejde om ugen i Sverige, er det rigtigt forstået?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 11.05.2012 06:40:51

Ja, 8-10 timers arbejde om ugen i Sverige er tilstrækkeligt for at opfylde EU-reglerne.

zuzu

Indlæg af zuzu » 12.05.2012 20:19:13