Ægteskab med en brasilianer

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cindieo

Ægteskab med en brasilianer

Indlæg af cindieo » 22.04.2012 14:38:12

Hej derude :)

Jeg er en dansker og er sammen med en brasilianer og vi kunne godt tænke mig at vide om I har nogle forslag til hvordan vi kunne bo sammen.

Han er for nyligt flyttet fra Brasilien til Irland, på et studenter visum.
Så vidt vi har kunne læse os frem til er det ikke muligt at han kan bo i Danmark, men jeg overvejer at tage til Irland i mit sabbatår, (jeg er færdig med gymnasiet i 2013) men vi er ikke sikre på hvad vi gør bagefter.
Vi er begge under 24 så vi kan ikke bo i Danmark og overvejer at flytte til Malmø, men er ikke sikre på detaljerne. Kan han studere i Sverige hvis vi bliver gift(Og hvilke vilkår ville der være i så fald)? Hvordan skal han få opholdstilladelse i Danmark senere? Er det klogt at blive gift så hurtigt som muligt f.eks. mens jeg er i Irland? Ville han have mulighed for at flytte til Sverige, uden at være gift med mig?

Vi er begge to meget rejseglade, og har heller ikke noget imod at bo i et andet land i Danmark, så længe det ikke er for langt væk, så hvilke andre muligheder har vi?

I synes måske det er lidt tidligt at spørge om alt det her, når jeg først er færdig med skolen næste år, men det gør det hele lidt nemmere at vide hvad ens muligheder er :) Og det kunne jo også være rart at vide om der var en smutvej for ham til Danmark, eller evt. lidt tættere på.

Vi er åbne for så mange muligheder som muligt, så sætter pris på alle svar :)

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ægteskab med en brasilianer

Indlæg af Kim P. Nyberg » 22.04.2012 21:37:32

Jeg har svaret på hans indlæg i ÆUGs engelske forum.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar