Flytter til Sverige
Flytter til Sverige
Hej
Jeg har bestemt mig at flytte Sverige, derfra kan jeg søge om FS efter de svenske nationale regler til min mand. Han valgte i august 2011 at underskrive at han vil hjem til Irak fra DK. Han var asylansøger her, men fik afslag mange gang. Os på FS. Han havde boede i DK i over 8 år. Vi har en datter sammen på 2 år. Vi blev gift i rådhuset i DK.
Jeg er studere i DK. Kan jeg stadig gør det og kan min datter stadig går i den danske dagpleje?
Hvor lang tid tager det med flytning til man får sin cpr nummer osv?
Er det rigtig at det går hurtigere med FS hvis man har et barn sammen? Han har alle sine papir i orden. dvs. han har fået lavet sin irakisk pas.
Tak for jeres tid.
Jeg har bestemt mig at flytte Sverige, derfra kan jeg søge om FS efter de svenske nationale regler til min mand. Han valgte i august 2011 at underskrive at han vil hjem til Irak fra DK. Han var asylansøger her, men fik afslag mange gang. Os på FS. Han havde boede i DK i over 8 år. Vi har en datter sammen på 2 år. Vi blev gift i rådhuset i DK.
Jeg er studere i DK. Kan jeg stadig gør det og kan min datter stadig går i den danske dagpleje?
Hvor lang tid tager det med flytning til man får sin cpr nummer osv?
Er det rigtig at det går hurtigere med FS hvis man har et barn sammen? Han har alle sine papir i orden. dvs. han har fået lavet sin irakisk pas.
Tak for jeres tid.
Re: Flytter til Sverige
Ang. dagpleje, må du spørge om råd hos kommunen, evt. Øresund Direkt.
Der stilles ingen krav til dig om job eller studier eller økonomi i det hele taget, når du er dansk statsborger i Sverige, og I søger fs efter svenske regler.
Og klart, at jeres forhold fremstår troværdigt, når I har et barn sammen og har boet sammen i Danmark tidligere.
Svensk personnr. tager fra 1-4 uger at få alt efter tralvhed og kommune.
Der stilles ingen krav til dig om job eller studier eller økonomi i det hele taget, når du er dansk statsborger i Sverige, og I søger fs efter svenske regler.
Og klart, at jeres forhold fremstår troværdigt, når I har et barn sammen og har boet sammen i Danmark tidligere.
Svensk personnr. tager fra 1-4 uger at få alt efter tralvhed og kommune.
-
fundiver199
Ja.zuzu87 skrev:Kan jeg stadig gør det og kan min datter stadig går i den danske dagpleje?
Cirka 1-2 måneder for de fleste.zuzu87 skrev:Hvor lang tid tager det med flytning til man får sin cpr nummer osv?
Det har jeg ikke hørt om, men det er da tænkeligt, at svenskerne giver sådanne ansøgninger prioritet. Det ville vel sådan set være meget rimeligt og give god mening, når nu deres ventetider generelt er så lange (op til 8-9 måneder).zuzu87 skrev:Er det rigtig at det går hurtigere med FS hvis man har et barn sammen?
I normale tilfælde skal en ansøgning i henhold til de svenske regler indgives i bosættelseslandet og kan ikke indgive i Sverige.
Der kan være lang ventetid så jeg anbefaler at i henvender jeg til den nærmeste svenske ambassade for at forhøre jer om proceduren.
Der kan være lang ventetid så jeg anbefaler at i henvender jeg til den nærmeste svenske ambassade for at forhøre jer om proceduren.
Jamen han er i irak nu. så han kan jo bare søge derfra. men mon ikke jeg skal starte med søge i sverige først. så går han i den svenske ambassede?
-
fundiver199
Jo du skal selvfølgelig selv være bosat i Sverige og have et svensk personnummer, før han begynder at søge om FS. Så første skridt i den administrative proces er, at du skal besøge Skatteverket i Sverige og blive folkebogført. Husk at skrive, at du har til hensigt at bo i Sverige "indtil videre" eller i mindst 1 år.