HURTIG HJÆLP SØGES!!!
HURTIG HJÆLP SØGES!!!
Hej Alle sammen !
Først og fremmest vil jeg gerne rose ÆUG for at have etableret en fantastisk og informativ hjemmeside
Jeg søger noget råd og vejledning mht FS i Sverige . Jeg er 21 år gammel og studerer til dagligt på Universitetet. Jeg er forlovet og regner med at blive gift med min forlovede i Pakistan om ikke så lang tid. Der er dog en del spørgsmål, som jeg har gået og tænkt over. Jeg vil meget kort skitsere nogle af de spørgsmål :
1) Jeg har ikke anden indtjening end den SU jeg får, men min nærmeste er klar til stå til rådighed med økonomisk støtte mht FS - Mit spørgsmål er så om det er fornuftigt at søge igennem de Svenske nationale regler eller EU reglerne?
2) Er der nogen tidsmæssig forskel imellem reglerne? Her tænker jeg på hvor lang behandlingstiden er på de forskellige regler? Og hvilken er den hurtigste metode at anvende?
3) Kan jeg få min kommende mand på et turistophold i Sverige? Og søge fast visum til ham under dette ophold?
4) Vi har været forlovet rigtig længe og jeg savner ham utrolig meget derfor vil jeg meget gerne have ham herop snarest ! Men lige nu som man høre det fra folk virker min situation helt umuligt og jeg er ved at miste al håb! Jeg har har hørt fra flere, at de svenske/EU reglerne også er blevet strammere passer det?
Jeg håber i kan besvare overstående spørgsmål, det vil ihvertfald være en stor hjælp for mig.
på forhånd tak
Først og fremmest vil jeg gerne rose ÆUG for at have etableret en fantastisk og informativ hjemmeside
Jeg søger noget råd og vejledning mht FS i Sverige . Jeg er 21 år gammel og studerer til dagligt på Universitetet. Jeg er forlovet og regner med at blive gift med min forlovede i Pakistan om ikke så lang tid. Der er dog en del spørgsmål, som jeg har gået og tænkt over. Jeg vil meget kort skitsere nogle af de spørgsmål :
1) Jeg har ikke anden indtjening end den SU jeg får, men min nærmeste er klar til stå til rådighed med økonomisk støtte mht FS - Mit spørgsmål er så om det er fornuftigt at søge igennem de Svenske nationale regler eller EU reglerne?
2) Er der nogen tidsmæssig forskel imellem reglerne? Her tænker jeg på hvor lang behandlingstiden er på de forskellige regler? Og hvilken er den hurtigste metode at anvende?
3) Kan jeg få min kommende mand på et turistophold i Sverige? Og søge fast visum til ham under dette ophold?
4) Vi har været forlovet rigtig længe og jeg savner ham utrolig meget derfor vil jeg meget gerne have ham herop snarest ! Men lige nu som man høre det fra folk virker min situation helt umuligt og jeg er ved at miste al håb! Jeg har har hørt fra flere, at de svenske/EU reglerne også er blevet strammere passer det?
Jeg håber i kan besvare overstående spørgsmål, det vil ihvertfald være en stor hjælp for mig.
på forhånd tak
-
Re: HURTIG HJÆLP SØGES!!!
Jeg har lige læst hvad der står i linket , men er ikke helt sikker på at jeg forstår det fuldt ud. Vil det sige at det faktisk er helt umuligt at søge visum til Sverige igennem EU reglerne? Og hvor lang tid vil det tage at få udstedt et visum igennem de nationale regler?
Jeg vil meget gerne høre fra folk der har søgt igennem de nationale regler eller kender nogle der har... Jeg er bare interesseret i at vide hvor lang tid det tager sammenlignet med Eu reglerne ?
Er der slet ingen der har lyst til at hjælpe????
Jeg vil virkelig gerne have svar på mit første indlæg.....
Jeg vil virkelig gerne have svar på mit første indlæg.....
-
Nu må du lige slappe lidt af. Det her er et forum og ikke en chat eller en kundeservice, hvor folk sidder parat 24 timer i døgnet for øjeblikkeligt at svare på dine spørgsmål
Du taler om at "søge visum". Men det har intet med sagen at gøre, for visum er noget, man bruger, hvis man gerne vil besøge et land i f.eks. 2 uger eller 2 måneder. For at bo i et land skal man have en opholdstilladelse eller en opholdsret efter EU-reglerne, hvis det er et EU/EØS-land som f.eks. Sverige.
Og i det indlæg, du har fået et link til, er det altså allerede forklaret, hvilke 3 muligheder man pt. har i Sverige. Sagsbehandlingstiden for en opholdstilladelse efter svenske regler kan være mellem 3 og 9 måneder men synes pt. at ligge i den kortere ende af det interval. Men som alt andet kan det jo variere fra sag til sag, så det eneste sikre her i livet er døden og skatter.
Du taler om at "søge visum". Men det har intet med sagen at gøre, for visum er noget, man bruger, hvis man gerne vil besøge et land i f.eks. 2 uger eller 2 måneder. For at bo i et land skal man have en opholdstilladelse eller en opholdsret efter EU-reglerne, hvis det er et EU/EØS-land som f.eks. Sverige.
Og i det indlæg, du har fået et link til, er det altså allerede forklaret, hvilke 3 muligheder man pt. har i Sverige. Sagsbehandlingstiden for en opholdstilladelse efter svenske regler kan være mellem 3 og 9 måneder men synes pt. at ligge i den kortere ende af det interval. Men som alt andet kan det jo variere fra sag til sag, så det eneste sikre her i livet er døden og skatter.
Jeg er ikke ekspert da jeg både er gift med min mand, og har opholdt mig i et andet EU land med ham og hjemmevendt sammen derfra, og stadig fik vi et nej til hans opholdstilladelse efter EU reglerne. Din forlovede kan til hver en tid få turistvisum. Skriv et invitations brev, en ansøgning blanket du kan få her på nettet, send det til ham så han kan bruge det når han søger om visum. Han kan få visum op til 3 måder, turistvisum. Jeg aner ikke om det hjalp dig. Reglerne er så ekstremt stramme, med både dansk som udlændingene skal skrive og tale, og svarer på nogle spørgsmål som selv danskere ikke engang kan, og det med points med dansk, o.s.v o.s.v. Uretfærdigt taget i betragtning af at min mand er uddannet og pisse go til sit arbejde. Stadig no chance so far.
jo det hjalp da lidt med at se de forskellige regler i et reelt eksempel.. Men ja det ser da meget ligetil ud når man læser om reglerne i teori , men i praksis er det langt vanskeligere! Jeg tænker på at søge igennem de svenske nationale regler da jeg ikke er økonomisk stillet til at forsørge ham:( Og så vidt jeg har forstået kan han få udstedt et ophold via de nationale regler selvom vi ikke er blevet gift. (Tænker nemlig på at spare de penge og holde brylluppet i Sverige i stedet) Men du skal have tusind tak for din erfaring og videnjulie2802 skrev:Jeg er ikke ekspert da jeg både er gift med min mand, og har opholdt mig i et andet EU land med ham og hjemmevendt sammen derfra, og stadig fik vi et nej til hans opholdstilladelse efter EU reglerne. Din forlovede kan til hver en tid få turistvisum. Skriv et invitations brev, en ansøgning blanket du kan få her på nettet, send det til ham så han kan bruge det når han søger om visum. Han kan få visum op til 3 måder, turistvisum. Jeg aner ikke om det hjalp dig. Reglerne er så ekstremt stramme, med både dansk som udlændingene skal skrive og tale, og svarer på nogle spørgsmål som selv danskere ikke engang kan, og det med points med dansk, o.s.v o.s.v. Uretfærdigt taget i betragtning af at min mand er uddannet og pisse go til sit arbejde. Stadig no chance so far.
Jeg undskylder for mine hysteriske meddelelser , men har virkelig stresset en del over disse spørgsmål . Jeg har læst videre om de svenske nationale regler og har dermed fundet ud af at de passer bedst til min situation i helhed både hvad angår det økonomiske såvel som de tilhørende regler. Og desuden (hvis jeg har forstået det korrekt) kan jeg søge om ophold til ham selvom vi ikke har indgået et ægteskab endnu.fundiver199 skrev:Nu må du lige slappe lidt af. Det her er et forum og ikke en chat eller en kundeservice, hvor folk sidder parat 24 timer i døgnet for øjeblikkeligt at svare på dine spørgsmål
Hey..
Nej du behøver ikke at være gift med ham for at få turistvisum til ham, det behøver heller ikke at være i sverige? Hvis du bor i DK kan han komme her og besøge dig max 3 måneder.. Julie_ann1990@hotmail.com Skriv der da jeg ikke tjekker så meget her..
Nej du behøver ikke at være gift med ham for at få turistvisum til ham, det behøver heller ikke at være i sverige? Hvis du bor i DK kan han komme her og besøge dig max 3 måneder.. Julie_ann1990@hotmail.com Skriv der da jeg ikke tjekker så meget her..
Er der nogen der kan vedhæfte et link til en guide når man søger via de svenske regler? Er der evt nogle der har erfaringer eller information når man søger ophold uden at være gift?
se migrationsverket.se