Giftes i DK eller SE

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JRK

Giftes i DK eller SE

Indlæg af JRK » 18.01.2012 16:48:12

Hej ÆUG,

Jeg har 1 år nu været kærester med en pige for Thailand, og hun er nu på besøg her for anden gang.

Nu vil jeg gerne have hun skal kunne blive her, så jeg har fundet en lejlighed i Malmø (har ikke flyttet min adresse endnu). Er der nogen mulighed for at hun kan blive uden vi gifter os?

Spørgsmålet er om det er bedst/nemmest at blive gift i Danmark eller i Sverige?

Er det bedst at få lavet en særeje aftale i Danmark eller Sverige, og vil den gælde hvis vi laver den i Danmark, men bliver gift i Sverige?

Er der andet vi bør overveje. Hun har ca. 1 måned tilbage i sit visum, er det lang tid nok.

Hvis vi skal giftes, er det rigtigt vi skal kunne dokumentere at vi har holdt en bryllups fest? Jeg er ikke kristen, og har ikke lyst til at bruge en masse penge på et bryllup så tidligt i vores forhold.

Tak for en super side!

Mvh JRK

barefeet

Re: Giftes i DK eller SE

Indlæg af barefeet » 18.01.2012 17:06:47

Har hun de legaliserede papirer med fra Thailand ? Ellers kan i ikke blive gift i DK (jeg ved ikke mht Sverige).

I skal bruge legaliseret civiltilstandsattest og hendes dåbsattest fra Thailand.

S

JRK

Indlæg af JRK » 18.01.2012 19:56:43

barefeet skrev:I skal bruge legaliseret civiltilstandsattest og hendes dåbsattest fra Thailand.
Dem har vi skaffet fra Thailand.

/JRK

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 19.01.2012 09:08:56

Der er et inter-nordisk samarbejde på familierettens område, så en ægtepagt fra et nordisk land vil formodentlig uden videre blive anerkendt i de andre, især hvis den er om fuldstændigt særeje.

Man er ikke forpligtet til at holde bryllup, det er tilstrækkeligt at forevis en uromantisk vielsesattest. Det med at 'bevise' at man har holdt bryllup kan især kræves, hvis der er mistanke om tvangs- eller pro-formaægteskab, men da I har kendt hinanden længe, og din forlovede har besøgt dig før, er der ingen grund til at frygte at I bliver udsat for pro-forma mistanke.
mh
Rådgiver for ÆUG

amt

Indlæg af amt » 10.02.2012 16:57:11

I kan jo søge begge steder og så blive gift der hvor de svarer først, for os blev det Københavns Rådhus.

En bryllupsfest kan godt være lidt god mad med den aller nærmest familie eller den/de beste venner. Der er jo stor sansynlighed for at der ikke lige er råd til brudekarret og 100 gæster. Når den ene er ny i landet.

Besvar