Jeg har kendt min kæreste fra Nigeria i knap 1 år. Selvom vi ikke er stolte af det, så har han opholdt sig illegalt her i landet i al den tid vi har kendt hinanden samt før vi mødtes. Dette var selvfølgelig ikke holdbart, så vi besluttede at han skulle melde sig og rejse frivilligt hjem. Dette har han gjort men har som straf fået 2 års indrejse forbud til Danmark ( heldigvis meget billigt sluppet).
Jeg rejser i forbindelse med at jeg kan tage noget udlandsophold ift mine studier, 4 måneder til Nigeria, hvor vi skal lære hinanden bedre at kende og hvis alt går vel. gifter vi os også
Da min kæreste har indrejse forbud til Danmark, vil jeg søge om familiesammenføring fra Sverige når jeg kommer hjem og så vidt jeg kan læse mig frem til vil den bedste løsning for os være at søge efter svenske nationalregler? Nogen der har en holdning til dette? Ellers nogen der har nogen erfaringer med Nigeria, mht hvad jeg skal tænke på rent praktisk at få styr på mens jeg er dernede?
Det skal lige siges om mig selv at jeg er 31 år, sygeplejerske, er ved at læse en kandidat ved siden af og har en ejerlejlighed her i København som jeg gerne vil sælge og købe noget nyt for i Malmø, da vi gerne vil bosætte os der.
Håber der er nogen der har nogen gode råd og tips inden jeg rejser her om en måneds tid