Familiesammenføring i Tyskland, spørgsmål

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hansen94
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17.04.2022 02:24:35

Familiesammenføring i Tyskland, spørgsmål

Indlæg af Hansen94 » 17.04.2022 02:33:29

Hej, jeg håber virkelig nogen kan vejlede mig lidt.
Jeg har fundet en bolig, som er fuld møbleret med internet mm. til en fornuftig pris i Harreslev. Boligen er dog meget lille, ca. 39 kvm.
Er der nogle regler/krav for størrelse af bolig?

Og er der generelt en ‘guide’ for hvad man skal gøre ift. papir arbejde mv. ved ønske om familiesammenføring efter eu-regler i tyskland? Her tænker jeg på stort set alt i processen både i Tyskland, men også ved udrejse fra dk til Tyskland mv.

Alt hjalp er utrolig værdsat 🙏

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring i Tyskland, spørgsmål

Indlæg af mh1 » 18.04.2022 15:35:28

Mht boligens størrelse er der ingen krav, når der søges efter EU-regler, udover at den skal være egnet til beboelse og man kan blive registreret på adressen.

Der er masser ad tråde om Tyskland, så hvis du finder søgefeltet oppe til højre og skriver 'Tyskland' i det, vil du få en pænt stor portion at vælge mellem.

Du kan finde en hel del nyttig information her: https://pendlerinfo.org/pendlerinfo/dk/

men hvad du lige har brug for er nok lettere at svare på, hvis du fortæller om du har tænkt dig at pendle til arbejde i DK, eller er pensionist, eller vil arbejde i Tyskland, eller ??
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar