Fra Libanon til Sverige (coronalukning + graviditet = stress)

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MrsRock
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08.01.2021 10:25:12

Fra Libanon til Sverige (coronalukning + graviditet = stress)

Indlæg af MrsRock » 08.01.2021 11:31:31

Hejsa!
Jeg søger efter den hurtigste måde at få min syriske (soon to be) ægtemand som er bosat i Libanon med mig til Sverige, hvor jeg er bosat som fuldblodsdansker.
Jeg er lige blevet informeret om at de har lukket for det meste visum indtil 31. marts på grund af corona. :cry:
Ellers var planen at søge gæstevisum, blive gift, rejse til Sverige og derfra søge familiesammenføring inden visummets udløb.
Problemet ved denne coronaforsinkelse er at jeg er gravid med termin i august. Og jeg kan hverken bære tanken om at føde alene i Sverige (overvejende også fordi jeg lige har solgt min gamle bolig og har mine ting opmagasineret pt) eller at føde i Libanon, hvor jeg ikke stoler på hospitalsvæsenet.
Jeg er i Libanon nu med ham.
Men hvordan og hvad er vores bedste chance for at komme til Sverige sammen og starte vores liv inden babyen kommer?
1: søge gæstevisum og fortælle om graviditet i håb om at de gør en undtagelse for at farmand kan være der for sit barn? (Gerne noget tid i forvejen, så vi kan nå at flytte)
2: blive gift og søge om familiesammenføring fra Libanon og håbe på at de skynder sig grundet omstændighederne?
3: noget helt andet som jeg ikke har viden eller fantasi til at foreslå?
Jeg håber så meget på at få noget hjælp herinde, da jeg mildest talt er i panik. Barnet er et ønskebarn. Coronalukningen var dog ikke planlagt og har pt gjort det hele til et stressfuldt mareridt. :roll:
Tak
MrsRock

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Fra Libanon til Sverige (coronalukning + graviditet = stress)

Indlæg af skaanebo » 08.01.2021 15:01:45

Jeg vil tro, I står bedre, hvis I er gift, inden I flytter til Sverige.

Besvar