Flytte til Tyskland

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Casper11
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24.11.2020 22:24:30

Flytte til Tyskland

Indlæg af Casper11 » 24.11.2020 22:26:51

Hej ÆUG

Vi står i den situation at vores ansøgning om familiesammenføring er blevet afvist af Udlændingestyrelsen
og min amerikanske kone har fået en udrejsedato d. 04.01.21. Vi har appelleret afgørelsen til
Udlændingenævnet.

Vi kigger nu på muligheden for at flytte til Tyskland i 3-6 måneder og senere retunere til Danmark, hvortil jeg
har nogle spørgsmål:

1. Vil min amerikanske kone kunne flytte til Tyskland, nu vi har fået afslag i Danmark ?
Hvis nej, vil hun så kunne flytte til Tyskland, hvis vi vinder appellen ?

2. Vil min kone skulle stadigvæk tage de 2 obligatoriske dansk test, når vi vender tilbage til Danmark ?

3. Vil jeg stadigvæk skulle stille 104.000 kr. som sikkerheds garanti ?

Håber I kan hjælpe og ønsker jer en god aften.

Mvh
Casper

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytte til Tyskland

Indlæg af mh1 » 25.11.2020 13:06:44

1) Ja, hvis I kører i bil er der pt ingen grænse-/paskontrol i sydgående retning. Og din kone vil have lovligt ophold, så snart du er tilmeldt i systemet og I søger om opholdskort. Hun kan søge uanset at hun i princippet ikke har lovligt ophold.

2) Nej. Men naturligvis bør hun lære dansk.

3) Nej.

Læs vejledningen her: https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne

Rækkefølgen er: Find en bolig, hvor I kan blive registreret på adressen. Nærmest alt andet end hotel er gangbart, også helårscamping.
Få dig selv registreret og tilmeldt sygeforsikring (Krankenkasse). I de allerfleste tilfælde vil din ægtefælle automatisk blive medforsikret. Hvor du skal meldes til afhænger af, om du er pensionist på dansk pension, i arbejde i Tyskland, i Danmark eller er selvstændig. Når din kones sygeforsikring er på plads, går I hen og søger om opholdskort til hende. Afhængigt af hvor I slår jer ned kan kortet komme indenfor 14 dage eller 6 mdr. Hun behøver IKKE at have modtaget kortet, før I kan søge tilbage til DK.
Søg på indlæg med ordet 'Flensborg' eller 'Tyskland', så vil du finde mange spørgsmål og svar på hvordan I skal gribe det an.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar