God advokat i Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
xj834
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18.05.2020 09:23:09

God advokat i Sverige

Indlæg af xj834 » 18.05.2020 09:32:37

Hej alle

Jeg søger en god advokat i Sverige (potentielt også Danmark), som har et godt kendskab til de svenske immigraitonsregler. Det drejer sig om en udvisning af Danmark for bestandigt (ikke af Schengen landene) af min kæreste gennem 10 år (vi har været samboende i flere år). Jeg læser, at flere herinde fortæller, at man kan flere ting selv, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at undersøge vores muligheder i samarbejde med en advokat. Vi har en dansk advokat, men han har ikke forstand på de svenske regler.
Men måske er der alligevel nogen som ved: Kan man søge om sammenføring med en, som er udvist af Danmark? Spiller den tidligere dom en rolle?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: God advokat i Sverige

Indlæg af mh1 » 18.05.2020 13:04:39

Danmarks domstole kan naturligvis ikke udvise nogen af samtlige Schengenlande, men din kæreste vil få overordentligt svært ved at få visum til andre Schengenlande, når han har en udvisningsdom fra Danmark. Den vil helt sikkert ‘poppe op’, når han søger visum.

Det vil formodentlig være muligt at få en familiesammenføring i Sverige ved hjælp af EU-reglerne, men det kræver jo at I er aktuelt samlevende, det kan jeg ikke sige om de svenske myndigheder vil anse jer for, hvis I - hvad formodentlig er tilfældet - pga. fængselsophold i en længere periode ikke faktisk bor sammen.

Hvis manøvren lykkes, skal I være opmærksom på at ‘udvisning for bestandig’ gælder også, hvis man har gyldigt EU-opholdskort, og endda bliver svensk statsborger. Han må altså ikke indrejse i DK igen, når han først har forladt det.

Jeg kender ingen advokater i Sverige, men google 'advokat sverige immigration', så kommer der formodentlig en del frem.
mh
Rådgiver for ÆUG

xj834
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18.05.2020 09:23:09

Re: God advokat i Sverige

Indlæg af xj834 » 18.05.2020 13:25:32

Tusind tak for svar. Jeg er helt med på, at han aldrig vil kunne rejse ind i Danmark igen, men det vil jeg stadig kunne :-)

Besvar