Økonomi - familiesammenføring i Tyskland & Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
BobJensen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01.05.2020 09:56:31

Økonomi - familiesammenføring i Tyskland & Sverige

Indlæg af BobJensen » 01.05.2020 10:10:30

Hej alle

Super godt forum det her - om jeg finder svar eller ej, vil jeg lige sige tak til alle der er aktive herinde for en stor hjælp 8)

Min situation er, at jeg er snart vil flytte til Europa med min samboende partner (ikke EU borger) og vores barn på tre år (dobbelt statsborger og DK borger som mig).

Vi overvejer at starte i enten Tyskland eller Sverige.

Mit spørgsmål går på hvad økonomisk formåen man skal kunne dokumentere i henholdsvis Tyskland og Sverige.

I Sverige læser jeg mig frem til, at det er ca 11.000 SEK + boligomkostninger efter skat. Er det korrekt forstået ligegyldigt om det er EU regler eller svenske? Og hvor lang tid tilbage skal man evt kunne dokumentere det - er en måned tilbage nok, eller er der krav om f.eks 3-12 måneders indtægt?

I Tyskland læser jeg det som, at det er små 400 EUR per voksen efter skat. Jeg kan ikke finde noget om krav per barn samt om det tæller før eller efter boligomkostninger, men går ud fra at det er efter og sjusser mig frem til ca 1.000 EUR efter bolig og skat?
Er der i Tyskland noget krav for hvor lang tid tilbage jeg skal kunne dokumentere indtægt?

Jeg er med på at der er forskellige krav for bolig, forsikring mv i hvert land, og jeg ved ikke om samboende tæller som partner i Tyskland, men de spørgsmål vil jeg gemme til en anden post :)

Håber der er nogen der sidder med den viden.

På forhånd tak!

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Økonomi - familiesammenføring i Tyskland & Sverige

Indlæg af mh1 » 03.05.2020 14:13:31

Jeg viste en engelsk udgave af min pensionserklæring, dansk førtidspension, vi er kun to, ingen børn. Det var tilstrækkeligt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar