Familie sammenføring Tyskland

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
deradler
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28.02.2020 08:20:19

Familie sammenføring Tyskland

Indlæg af deradler » 02.03.2020 16:05:22

Hej

Jeg ser PT en filippiner, hvor vi kun har set hinanden på Filipinnerne. Vores aldersforskel er 14,5 år og som jeg ser det lige PT da bliver det svært at få hende til Danmark, vi prøver i første omgang at få hende herop på Visa, så nu må vi se.

Såfremt det helt glipper, da vil min plan være at flytte til Tyskland og gifte mig med hende. Jeg ved ikke om det er lettere at få hende til Tyskland på kæreste visa end i Danmark, ellers må vi alternativt gifte os på Filipinnerne.
Såfremt vi gifter os, er det da helt sikkert jeg kan få hende til Tyskland på EU regler? Jeg vil helst undgå at jeg gifter mig med hende på Filipinnerne for da at finde ud af hun ikke kan komme til EU, da hun vil stå i en lorte situation

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familie sammenføring Tyskland

Indlæg af mh1 » 04.03.2020 08:24:01

Det er 99% sikkert at din ægtefælle kan få Schengen-visum når du bliver EU-borger i et andet EU-land. Undtagelser er, hvis ægtefællen kan anses for at udgøre en fare for samfundet.

PT må man jo så lige se på de sundhedsmæssige forhold da mange lande lukker flyforbindelser pga corona-virussen, men hvis du venter med flytning og ægteskab til epidemien er klinget af, skulle der ikke være problemer.

Jeg ser nu i dit andet spørgsmål at det er et meget nyt bekendtskab, og det kan nok være en hindring for besøgsvisum til DK. Jeg ved ikke hvordan Tyskland ser på det, men når det er visum til ægtefælle efter EU-regler er der ikke stor sandsynlighed for at der opstår problemer i forhold til proforma-reglerne, da det, når der søges efter EU-regler er myndighederne der skal bevise AT der er proforma, og ikke ansøgerne der skal bevise at der IKKE er.

Men alligevel: Inden du gifter dig med din spritnye kæreste bør du gøre hende det stjerneklart at Europa ikke er det forjættede land, som mange i den tredje verden tror. Forbered hende grundigt på realiteterne. Alt tyder på en større og langvarig økonomisk krise, og det gør ikke livet i et fremmed land lettere. Hvis hun aldrig har været i Europa vil hun selv under de bedste forhold få et alvorligt kulturchok, og Nordeuropas klima (både det fysiske og det politiske) vil være en mindre behagelig overraskelse.
mh
Rådgiver for ÆUG

deradler
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28.02.2020 08:20:19

Re: Familie sammenføring Tyskland

Indlæg af deradler » 04.03.2020 12:26:00

Mange tak for svaret og input, det lyder godt med Tyskland er en mulighed.
Helt enig i at hun skal være klar over der med Europa. Heldigvis kender hun nogen her allerede, og jeg har bedt hende om at få talt ordentligt med dem om fordele og ulemper, da det er en stor forandring

Besvar