Processeringstid i forskelle EU lande

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dk_expat
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06.07.2018 03:55:48

Processeringstid i forskelle EU lande

Indlæg af dk_expat » 03.08.2019 11:43:42

Hej allesammen,

Jeg er paa udkik efter et EU land (Norge indkluderet) hvor jeg kan flytte til med min ikke-EU kone, hvorfra vi vil soege om familiesamfoering under EU regler. Jeg kan forstaa at ifoelge EU lovgivning at der max. maa gaa 6 maaneder foer der skal traeffes en afgoerelse uanset hvilket land man flytter til, men det virker som der er forskel paa EU lande naar det kommer til hvor hurtigt de kan processere en ansoegning. F.eks. her i DK tager det typisk 5-6 maaneder, hvorimod det tager ca. 3 maaneder i Sverige fra hvad jeg kan forstaa.

Jeg vil rigtig gerne hoere fra andre her paa forummet om der er kendskab til den gennemsnitlige ventetid i andre EU lande (f.eks. Tyskland, Norge, Frankrig, Belgien, Holland, etc). Vi vil helst igennem en saa kort ventetid som muligt saa jeg vil saette stor pris paa gode raad og ideer til hvilke lande i EU hvor de er mest effektive til at haandtere EU ansoegninger.

Vh
dk_expat

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Processeringstid i forskelle EU lande

Indlæg af skaanebo » 04.08.2019 08:25:43

Tiderne ændres hele tiden, og det, der gjaldt for et halvt år siden, er ikke nødvendigvis stadig gældende, så vær varsom med at planlægge efter det.

Se hellere efter steder, hvor du kan få et arbejde, efter leveomkostninger, eller efter om din ægtefælle kan folkeregistreres med det samme uden opholdskort og dermed begynde et hverdagsliv.

Vær også obs på, at sagsbehandlingstider kan være forskellige alt efter, om du er arbejdstager, studerende, pensionist eller person med tilstrækkelige midler, da dokumentationskravene er forskellige alt efter, hvilken kategori du tilhører.

Besvar