Gift i DK og Familiesammenføring I Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
silonyo
Indlæg: 34
Tilmeldt: 31.07.2015 14:34:56

Gift i DK og Familiesammenføring I Sverige

Indlæg af silonyo » 11.07.2019 18:51:02

Kære ÆUG,

Tak for jeres tid.

Jeg vil lige spørge, om en dansk stateborger kan blive i gift i Danmark med sin Ikke EU land kæreste som er pt på studerende opholdstilladelse I dk mens han allerede bor/ er flyttet til Sverige.

Jeg har også læst mig frem til fordelerne ved at bruge EU samt Sverige regler når han så vil ansøge om opholdstilladelse for hende, lige straks hun flytter ind hos ham( i Sverige) inden hendes nuværende DK opholdstilladelse(visum) udløber. OBS. Hun er færdig med sin bachelor og har indtil Dec 2019 for at bo i DK :P

Spørgsmålen er at hvis det er fornuftig at ansøge på begge sæt selvom vores hensigt er netop til at flytte til Sverige på en kort sigt (selvfølglig det må sverige myndighederne ikke vide om :lol: ), få opholdstilladelsen og flytte tilbage til Denmark og efterfølgende gør bruge af EU reglerne.

Jeg sætter pris.

S.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gift i DK og Familiesammenføring I Sverige

Indlæg af mh1 » 12.07.2019 22:11:01

Han kan godt blive gift med sin kæreste i DK, når hun har lovligt ophold i DK. Han skal så blot også have dokumentation fra Sverige på at han er ugift.

Hun vil derpå kunne flytte ind hos ham og de vil kunne søge om EU-opholdskort til hende. Der er så nogle knaster mht. krav om heldækkende sygesikring, som du vil kunne læse om ved at søge på 'sygesikring'.

Der er rigtig mange indlæg som handler om det du spørger om, så hvis du bruger lidt tid på at søge i "Ophold efter EU-regler" vil du temmelig sikkert finde svar på det du spørger om, samt meget andet.

Du kan naturligvis også søge her, hvor du har stillet dine spørgsmål, samt læse i vejledningerne, som du finder ved at gå ind her og klikke på 'Få hjælp': https://www.aegteskabudengraenser.dk
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar