familiesamføring og besøg

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mazz
Indlæg: 59
Tilmeldt: 05.05.2017 15:16:03

familiesamføring og besøg

Indlæg af mazz » 21.12.2017 14:19:48

Hej
Jeg har et spørgsmål til familiesamføring i sverige.
Jeg har købt en lejlighed i ,og er blevet folkeregistreret i sverige. Jeg arbejder i københavn og har en relativ høj løn. Min mand bor i libanon og vi havde planer om at ansøge om familiesamføring mens han opholderr sig i libanon. Det viser sig dog at vi muligvis ikke kan ansøge fra libanon, fordi de har et konsulat, som ikke kan behandle hele ansøgningen.

se følgende svar som jeg har modtaget fra migrationsverket.

The Swedish Consulate in Beirut will not be able to handle the whole process of you application. For example, you have to visit the Swedish embassy in Amman to leave your biometric. The consulate will only make the investigation of your case. Therefore if you are not able to choose The consulate in Beirut as an option you can choose the Embassy of Sweden in Amman and write in the application that you want to visit the Consulate for your interview.

Mit spørgsmål er så, gør vi noget ulovligt hvis vi søger om besøgsvisum, og han kommer hertil og vi så søger om fs mens han er i sverige.

Og hvis vi gør dette, hvor lang tid vil der så gå før han har ret til at foretage sig noget i landet- altså arbejde/studere osv.

på forhånd tak
mazz

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: familiesamføring og besøg

Indlæg af skaanebo » 21.12.2017 15:15:26

Det må man gerne, når man søger opholdskort efter EU-regler,og man får alle borgerrettigheder i samme sekund, ansøgning om opholdskort er afleveret til Migrationsverket.

Besvar