Info om min kommende brasilianske mands rettigheder i EU

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ane Hvidberg
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05.06.2017 14:28:03

Info om min kommende brasilianske mands rettigheder i EU

Indlæg af Ane Hvidberg » 09.06.2017 18:32:41

Hej :) jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Om få uger skal jeg giftes med min brasilianske kæreste her i Danmark. Han kommer på turist visum og kan jo være her i 90 dage. Jeg er lige blevet 23 år, så Danmark er jo desværre ikke en mulighed for os i øjeblikket. Vi havde planlagt at bosætte os i Brasilien, men da min mor har lige fået konstateret uhelbredelig kræft skal jeg selvfølgelig bo i Europa i øjeblikket. Jeg kan forstå at han kun kan få lov at være i scheng lande 90 dage af gangen når han er turist. Hvordan ændres og hvad er hans rettigheder/muligheder i Europa når vi er blevet gift? Hvor i Europa kan vi få lov at bo og arbejde? kan han direkte få lov at være og arbejde i fx Portugal, Tyskland eller et helt tredje land? Eller skal vi søge om noget først? Er der nogle der kan hjælp med at forklarer hvordan det hele fungere og hvordan vi evt kan gøre der? Og hvor kan jeg i øvrigt finde officiel info om dette? Jeg håber meget i kan hjælpe. Kram Ane

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Info om min kommende brasilianske mands rettigheder i EU

Indlæg af skaanebo » 09.06.2017 20:58:54

Prøv at læse menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden om brug af EU-regler.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Info om min kommende brasilianske mands rettigheder i EU

Indlæg af mh1 » 09.06.2017 21:49:47

Når din mor er syg, og du får brug for at kunne rejse hurtigt og vel også billigst muligt for at se til hende, så er Tyskland vel den bedste mulighed. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror at Brasilien og Tyskland har nogle særlige aftaler, også mht. indvandring. Det kan være din forlovede ved noget om det, eller kan tjekke det.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar