Jeg har nu læst mange af de indlæg og svar der er i dette forum samt læst punktet rådgivning samt info på migrationsverket.
Jeg har stadig et par ting jeg ikke helt har fået styr på, som jeg håber i kloge mennesker her inde kan hjælpe mig med
Baggrund:
Jeg har dansk pas og er bosat i DK. Jeg er gift og min Kone bor i Pakistan.
Jeg er 23 år, færdig uddannet samt fuldtidsansat. Hun er 21. Jeg vil her i den nærmeste fremtid flytte til Sverige så jeg kan få hende hertil. Jeg kommer derfor til at bo i Sverige men arbejde i DK.
Jeg er indforstået med behandlingstiden er forlænget grundet alt dette med flygtninge osv.
1. Når jeg har modtaget opholdstilladelse samt personnummer i sverige, skal jeg så søge om at få hende til sverige eller få hende til sverige på besøg i 3 måneder og derefter sende ansøgning?
2. Jeg kan forstå man kan søge både efter svenske regler og Eu regler samtidig, men efter svenske regler så må hun ikke komme til sverige indtil ansøgning er behandlet, er dette rigtigt?
3. Hvis jeg søger efter EU regler og svenske må hun så komme til Sverige imens.
4. Kan det passe der ikke er krav til bolig hvis jeg søger efter svenske regler?
5. Vi skal nok på et tidspunkt tilbage til DK, er det bedst at vente i 2 år til hun har fået permanent opholdstilladelse i Sverige eller skal jeg bare søge så snart hun har tilladelse til at komme til Sverige?
6. Hvad er bedst/lettest at søge efter Svenske eller EU regler?
Håber i kan kaste lidt lys på dette.