Permanent opholdstilladelse
Permanent opholdstilladelse
Hej.
Vil lige høre om nogen ved om det er med eller uden gebyr at søge om permanent opholdstilladelse i Sverige ?? Og en anden ting, de vil gerne have 5 års kontrakt fra din arbejdsgiver. Jeg arbejder i Danmark og har arbejdet under samme virksomhed en del år nu. Og har en fornyet kontrak fra 2012, er det nok med den eller ??
Vil lige høre om nogen ved om det er med eller uden gebyr at søge om permanent opholdstilladelse i Sverige ?? Og en anden ting, de vil gerne have 5 års kontrakt fra din arbejdsgiver. Jeg arbejder i Danmark og har arbejdet under samme virksomhed en del år nu. Og har en fornyet kontrak fra 2012, er det nok med den eller ??
Re: Permanent opholdstilladelse
Har du prøvet at spørge Migrationsverket? De burde da vide det.
Ja min mand har talt med en derfra, som har oplyst at det koster et vist beløb at søge. Men har selv været inde på migrationsverket hjemmeside, og udfra min søgning skal man ik betale. Så bliver i tvivl, om det er mig som har set forkert eller min mand som har fået en forkert besked derfra.
Ansøgning om POT/PUT koster 1.500 for voksne og 750 for børn.
Dog er der ingen afgifter for familiemedlemmer til EU borgere.
Så det er samme afgifter som ved ansøgning om opholdstilladelse.
Dog er der ingen afgifter for familiemedlemmer til EU borgere.
Så det er samme afgifter som ved ansøgning om opholdstilladelse.
Skal man fremvise en 5 års arbejdskontrakt, når man skal søge om permanent opholdstilladelse???
På Migrationsverkets hjemmeside kan jeg ikke finde noget om, at ansættelseskontrakt skal vedlægges. Jeg kan kun se, at de skal have kopi af dit og ægtefællens pas, familiebevis fra Skatteverket samt udfylde en blanket, hvor I erklærer, at I bor sammen og også har til hensigt at bo sammen i fremtiden.Hanin skrev:Skal man fremvise en 5 års arbejdskontrakt, når man skal søge om permanent opholdstilladelse???
Tak for svar Nu er det min mand som skal søge om permanent opholdstilladelse, og jeg har dansk pas. Vil det så sige han IKKE skal betale noget eller?? Har du mulighed for at sende mig linket til den side på migrationsverket hvor du har læst disse mht de papir de skal bruge?
Vil lige tilføje en ting til, når du skriver kopi af pas. På migrationsverket har min mand fået oplyst at han skal sende sin pas med ansøgningen?? Sorry spørger en del, men synes bare ik lige alle medarbejderne derinde fra oplyser de samme ting
Det lyder til at der er lidt misforståelser. Man skal ikke indsende pas når man søger PUk(permanen uppehålls kort), kun når man ansøger om svensk medborgarskap. Man skal ikke betale for at ansøge om opholdskort for familiemedlem til en eu-borger.
Gå ind på migrationsverket.se og i søgefeltet skriver du permanent uppehålls kort. Så kan du scrolle ned til det punkt hvori der står hvordan man søger om permanent opholdskort til familiemedlem til en EU borger. Ventetiden er pt op til 21 måneder.
Gå ind på migrationsverket.se og i søgefeltet skriver du permanent uppehålls kort. Så kan du scrolle ned til det punkt hvori der står hvordan man søger om permanent opholdskort til familiemedlem til en EU borger. Ventetiden er pt op til 21 måneder.
Det lyder til at der er lidt misforståelser. Man skal ikke indsende pas når man søger PUk(permanen uppehålls kort), kun når man ansøger om svensk medborgarskap.
Man skal ikke betale for at ansøge om opholdskort for familiemedlem til en eu-borger.
Man skal ikke betale for at ansøge om opholdskort for familiemedlem til en eu-borger.
se her:kaba skrev:Tak for svar Nu er det min mand som skal søge om permanent opholdstilladelse, og jeg har dansk pas. Vil det så sige han IKKE skal betale noget eller?? Har du mulighed for at sende mig linket til den side på migrationsverket hvor du har læst disse mht de papir de skal bruge?
https://www.migrationsverket.se/Privatp ... stand.html
og kik under "bifoga dokument" eller under "om du inte ansöker på webben" og kik på øverste blanket (blanket er både for opholdstilladelse og permanent opholdstilladelse og det er ikke de samme dokumenter du skal medsende).
Tak for hjælpen, ja der har været lidt forvirring mellem mig og min mand.
Men skal lige høre. Jeg arbejder i dk. Og de vil gerne have Skattekonto fra skatteverket. Og det har vi fået med posten. Men er i lidt i tvivl om det er rigtigt, for der står ik så meget på den. Om det så er fordi jeg skal have årsopgørelse fra dk, fordi jeg arbejder der eller??? Håber der nogen der kan svare på det hurtigt
Men skal lige høre. Jeg arbejder i dk. Og de vil gerne have Skattekonto fra skatteverket. Og det har vi fået med posten. Men er i lidt i tvivl om det er rigtigt, for der står ik så meget på den. Om det så er fordi jeg skal have årsopgørelse fra dk, fordi jeg arbejder der eller??? Håber der nogen der kan svare på det hurtigt
Prøv at spørge Øresund Direkt, hvis du er tvivl om noget som pendler.