Visum til Sverige + familiesammenføring
Visum til Sverige + familiesammenføring
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogen vil hjælpe med at besvare.
VISUM TIL SVERIGE
Kan en ansøger "mulig kæreste" få visum til Sverige når jeg inviterevedkommende selvom vi ikke har mødt hinanden personligt. ?
Jeg ved der gælder andre regler i DK.
FAMILIESAMMENFØRING I SVERIGRE
Kan man blive gift i Sverige på et visum, og efterfølgende ansøge om familiesammenføring efter både EU regler og Svenske regler, uden at vedkommende behøver rejse hjem mens vi venter på svar. ?
Hvis vi ansøger om familiesammenføring kan hun så arbejde i Sverige mens vi venter på svar, og må vedkommede rejse ud af Sverige ( for eks til Danmark ) mens ansøgningen behandles.
VISUM TIL SVERIGE
Kan en ansøger "mulig kæreste" få visum til Sverige når jeg inviterevedkommende selvom vi ikke har mødt hinanden personligt. ?
Jeg ved der gælder andre regler i DK.
FAMILIESAMMENFØRING I SVERIGRE
Kan man blive gift i Sverige på et visum, og efterfølgende ansøge om familiesammenføring efter både EU regler og Svenske regler, uden at vedkommende behøver rejse hjem mens vi venter på svar. ?
Hvis vi ansøger om familiesammenføring kan hun så arbejde i Sverige mens vi venter på svar, og må vedkommede rejse ud af Sverige ( for eks til Danmark ) mens ansøgningen behandles.
Re: Visum til Sverige + familiesammenføring
1. Nej
2. Ja
3. Ja, hvis I har søgt efter EU-regler
4. Nej, ikke hvis visum er udløbet.
2. Ja
3. Ja, hvis I har søgt efter EU-regler
4. Nej, ikke hvis visum er udløbet.
Okay nr. 1
Hvis jeg så tager derned og vi sammen indgiver visumansøgningen, er det vel muligt. Så har vi mødt hinanden.
Hvis jeg så tager derned og vi sammen indgiver visumansøgningen, er det vel muligt. Så har vi mødt hinanden.
Ja, men det afhænger af flere andre ting, fx nationalitet og forudsætninger for at vende tilbage til hjemlandet.
Okay
Hun er fra Thailand, men jeg har ikke kunne finde noget i detajer om visum på migrationsverket ligesom de beskriver det på ny i danmark
Hun er fra Thailand, men jeg har ikke kunne finde noget i detajer om visum på migrationsverket ligesom de beskriver det på ny i danmark
Tjek hjemmesiden for Sveriges ambassade i Bangkok eller Lifos. Søg på viseringspraxis + Thailand: http://lifos.migrationsverket.se/sokning.html
Er der egentlig nogle fordele ved at man selv (referencen) er tilstede når min kæreste indlevere sin visumansøgning på visumcentret i Bangkok. ?
Jeg rejser derned den 15 marts 2016, for at møde hende og lave visumdokumenterne færdige. Det meste er faktisk klar, dog mangler vi dokument fra hendes arbejdsgiver som dokumenter hendes arbejde. Så det må jeg prøve at få hendes arbejdsgiver til at lave.
Det er jo ikke alle i Thailand der har en ansættelseskontrakt som vi har her.
Har Sverige egentlig landegrupper som Danmark har ?,
hvis nej, hvordan vurder de så om vedkommende skal have visum eller ej. ?
Man frygter jo altid et afslag, men på den anden side hvis man opfylder alle krav så burde det ikke være et problem. Kender ikke statistikkerne i Sverige
Jeg rejser derned den 15 marts 2016, for at møde hende og lave visumdokumenterne færdige. Det meste er faktisk klar, dog mangler vi dokument fra hendes arbejdsgiver som dokumenter hendes arbejde. Så det må jeg prøve at få hendes arbejdsgiver til at lave.
Det er jo ikke alle i Thailand der har en ansættelseskontrakt som vi har her.
Har Sverige egentlig landegrupper som Danmark har ?,
hvis nej, hvordan vurder de så om vedkommende skal have visum eller ej. ?
Man frygter jo altid et afslag, men på den anden side hvis man opfylder alle krav så burde det ikke være et problem. Kender ikke statistikkerne i Sverige
Sverige skriver om viseringspraksis i Lifos-databasen. Der står specifikt for hvert land, hvad man lægger vægt på, og hvilke grupper som uden videre kan få visum, og hvilke grupper som man skal være varsom med at udstede visum til.
Okay, jeg finder ikke noget om det. Der er 40 dokumenter, og der er ikke noget.
Jeg søger på viseringspraxis og, dette dokument
http://lifos.migrationsverket.se/dokume ... ntId=34006
+ 40 andre
Jeg søger på viseringspraxis og, dette dokument
http://lifos.migrationsverket.se/dokume ... ntId=34006
+ 40 andre