Kære ÆUG. Jeg er en 23-årig mand der studerer på Københavns Universitet og har fundet en iransk kæreste, og jeg vil gerne bo sammen med hende i Sverige. Vi har giftet os i Iran, og det tager lidt tid før ægteskabet bliver registreret. I mellemtiden har jeg tænkt mig at flytte til Sverige, muligvis bare leje et værelse dér, og så, når ægteskabet er på plads i Iran registrere det i Sverige og så søge via de svenske nationale regler.
Der kan jo gå lang tid før sagen om FS bliver færdig og hun kan komme hertil. Derfor tænkte jeg bare at leje et værelse til mig selv for at komme over til Sverige hurtigt og begynde sagsbehandlingen, og så senere søge efter et sted til os begge, når vi kommer så langt i processen. Hvis vores sag om FS bliver accepteret, har vi så derefter lidt tid til at kigge omkring efter et sted til os begge, før hun rejser hertil? Er det muligt at begynde sagsbehandlingen og evt færdiggøre den, selvom jeg blot bor i et værelse og ikke har planer om at vi skal bo der sammen, og heller ikke har aftale med udlejer om dette, fordi jeg senere, før hun kommer, finder et nyt sted?
Kan I kaste lys over noget af dette?
På forhånd rigtig mange tak, og tak for en fantastisk hjemmeside og forum, der allerede har hjulpet mig utrolig meget
Med venlig hilsen
Bo i sverige alene først og sagsbehandling?
Re: Bo i sverige alene først og sagsbehandling?
Det er der ingen problemer i.
Re: Bo i sverige alene først og sagsbehandling?
Tak Det lyder rigtig godt. Så vil jeg begynde at lede efter et sted at bo
Mvh
Mvh