Hvor er det skønt at finde jer, og se, at der er mange der er i samme situation som min mand og jeg
Jeg har læst rigtig meget på http://www.nyidanmark.dk og jeg er nået frem til, at vi har en chance via fs efter EU-rettten, men jeg har stadig brug for hjælp og vejledning om jeg er på rette vej i min søgen, så jeg håber på feedback fra jer....På forhånd tak for hjælpen
Jeg er dansker
Jeg er blevet tilbudt et deltidsjob i DK, men har endnu ikke sagt ja, da jeg ikke ved om jeg kan få min mand med.
Jeg ønsker samtidig at starte med at læse videre og kan så få SU.
Kan jeg få min mand med til DK, hvis jeg har deltidsjob og får SU, og vi i starten bor hos min mor indtil vi finder egen bolig?
Kan min mand få lov til at få gratis danskundervisning med det samme?
Kan vi søge fs efter EU-retten efter vi er flyttet til DK eller skal vi gøre det mens vi bor i Norge?
Når man søger efter EU-retten, betyder det så, at min mand kan få arbejds - og opholdstilladelse i DK?
Vi har ingen penge eller opsparing med fra Norge, og jeg har gæld i DK - både til det private og til det offentlige. Har det nogen betydning for at søge om fs?
Jeg skal lige nævne, at som min situation er lige nu har jeg ikke mulighed for at søge fs efter de danske regler, så den er ikke aktuel.
Kan vi ikke søge efter EU-retten har vi talt om, at vi arbejder i DK, men bor i Sverige.
Det var det hele for denne gang
Mvh
Lone