Permanent opholdstilladelse i SE efter 1 år!

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Brainstorm

Permanent opholdstilladelse i SE efter 1 år!

Indlæg af Brainstorm » 30.11.2014 01:35:08

Hej alle sammen, og endnu tusind tusind tak for alle jeres utrolige gode informativ bidrag.

Jeg står i sådan situation, at min kone blevet bevilget 1 års opholdstilladelse efter de svenske nationale regler. Fik at vide, grundet var at min kones pass udløber efter et år. Mit spørsmål er så, efter et år, og når vi ansøger om forlængelse af opholdstilladelsen, får vi så et år mere eller permanent opholdstilladelse? Har nemlig hørt at det er afhængig af i hvor lang tid vi har været gift, før min kone flyttet til sverige? Sidste ting, hvad skal vi dokumentere overfor Migrationverket for at få bevilget forlængelse.

Mvh.
BrainStorm

skaanebo

Re: Permanent opholdstilladelse i SE efter 1 år!

Indlæg af skaanebo » 30.11.2014 08:37:10

Hun ville have fået permanent ophold ved første ansøgning, hvis I har boet sammen uden for Sverige i ca. 2 år, inden I flyttede til Sverige.

Nu må I derimod vente to gange 1 år, før der gives permanent ophold. At have et pas, der snart udløber, er naturligvis ingen genvej! Tværtimod giver det bare ekstra arbejde og mere bureaukrati. Så i stedet for at skulle igennem cirkusset med at søge og fornye opholdstilladelse to gange, skal I nu igennem det tre gange, førend I kan forvente, at hun får permanent ophold. Og det er samme procedure og samme krav som første gang, I søgte. Så intet nyt der.

Besvar