Dokumentere opsagt lejl. i DK

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nicky

Dokumentere opsagt lejl. i DK

Indlæg af Nicky » 08.09.2014 17:41:30

Hej Forum.

Min hustru er jeg, er for godt en mdr. siden flyttet fra Bangkok til Malmö, hvor vi har søgt op opholdskort og opholdstilladelse. Problemet er nu, at Skatteverket ikke tror på, at jeg har faktisk ophold her i Sverige. Jeg har først lige i dag fået et job, så har ikke pendlet til KBH hver dag. Desuden kan vi ikke fremvise et dansk opsigelse på en lejlighed eller lignende, da vi jo ikke har boet i DK.

Skatteverket vil derfor ikke lade mig ændre adresse hertil Sverige. Ej heller give mig CPR. Derfor kan Migrationsverket ikke give min kone opholdskort, når de en dag, anmoder om mit svenske CPR. Der er også bøvl i DK, da min nye adresse her i Sverige ikke er registreret.

Er der nogle, der har nogle gode idéer til, hvordan vi kommer videre?

Skal jeg forsøge at sætte et advokatfirma på sagen, eller vil det ikke gøre spor?

Takker mange gange for alle relevante svar!

Nicky

Re: Dokumentere opsagt lejl. i DK

Indlæg af Nicky » 08.09.2014 17:46:19

Jeg skal måske også sige, at vi allerede har været i tæt dialog med vores sagsbehandler omkring det både per telefon og mail. Vi kan ikke få et møde med hende.

Vi er låst fast i, at hun vil se en dansk opsigelse af min bopæl, hvilket jeg af selvfølgelige årsager ikke har, når jeg lige er flyttet fra Thailand, før hun vil godkende min flytteanmodning.

Jeg har ikke gemt den fra det tidspunkt hvor jeg flyttede til DK til Thai.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 08.09.2014 18:19:26

Du skal dokumentere, du har boet i Thailand umiddelbart inden flytningen til Sverige. Det kan ske ved fx at fremvise pas med thailandsk opholdstilladelse/visa og dokumentation for bolig i Thailand.

Dernæst skal du dokumentere, at du har bolig i Sverige, fx lejekontrakt.

Endelig skal du bevise, at du vitterligt har opholdt og boet i Sverige, fx med bankkontoudskrifter hvor man kan se, du jævnligt har foretaget dagligvareindkøb i Sverige.

Sværere er det faktisk ikke!

Nicky

Indlæg af Nicky » 08.09.2014 19:08:53

Hej Skaanebo.

Mange tak for dit hurtige svar.

Jeg har netop sendt hende en mail med billeder af vores pas med stempler.

Det ville være så dejligt, hvis du har ret! Men hvorfor søren beder hun så ikke bare om det i første omgang?! Hvad er det for nogle folk de har siddende, hvis du som lægmand kan vejlede bedre end de statsansatte?! Hun spilder både sin egen og vores tid. Men stadig mange tak.

Besvar