AKUT HJAELP AKUT (MEGET FORVIRRET)

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
suzi1234

AKUT HJAELP AKUT (MEGET FORVIRRET)

Indlæg af suzi1234 » 29.08.2014 14:51:58

hej alle sammen :D
jeg har et kaempe problem har brug for hjaelp.
kort fortalt:
Min mand bor i Afghanistan og jeg bor i Sverige.
Min mand har den 4 nov.2013 sögt om at flytte til mig i Sverige. Han har vaeret til interview og alt det han skulle.
Jeg blev den 28/7 kaldt til samtale i en by der hedder solna som er taet på stokholm. da jeg desvaerre ikke fik muligheden for at komme derhen kontaktede jeg dem og fortalt dem som det var og det sagde de pänt fint til. (SKAL SIGES JEG BOR I MALMÖ)
i dag har jeg så snakket med migrationsverket som har givet mig telefon nummeret til en som ved beder om min sag og ham har jeg os snakket med, han informer mig så at jeg vil få afgörende svar i oktober og at han ikke er sikker men jeg måske ikke skal til samtale og hvis jeg skal så skal jeg medbringe alle mine papir som viser jeg bor i Sverige og som viser jeg virkelig er sammen med min mand som dokumentar af rejser billeder osv.
Det som bekymmre mig er om jeg har nok beviser selvom jeg har ren mel i posen.

I Sverige bor jeg i en villa hvor jeg bor med familie så betaler ikke husleje.
jeg har et jojo pendel kort som jeg bruger hverdag.
billeder af mig og min mand.
billeter hvor jeg har rejst ned til min mand 3 gang på 1 år i 2 mdr og 1 mdr, 2mdr.
butikker i Sverige jeg handler fra deres medlemskort.
masser af kviteringer.
min taletidskort som jeg ringer til min mand fra.
viber beskeder mere end 12.ooo beskeder
jeg har ikke bnrugt mit danske bank dankort her i Sverige da renten er höj, og jeg alltid har vekslet fra Exchange.

er der mere i mener jeg mangler til at tag med og hvis man får afslag af hvilken oversag får man det så ?
plzzzzzz hjaelp mig

suzi1234

Re: AKUT HJAELP AKUT (MEGET FORVIRRET)

Indlæg af suzi1234 » 29.08.2014 14:56:50

skal os siges jeg har en ny lejekontrakt i 2 hand fra den 1/5 som jeg også kan vise frem
til en lejelighed med 5 vaerlser

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.08.2014 15:48:54

Du skal i hvert fald ikke betale kontant for noget, du køber i Sverige. Løse kvitteringer er intet værd, kun kvitteringer som kan kobles til din bankkonto.

Når du har danske bank i DK, kan du få dig en konto hos danske bank i Sverige, så kan du let overføre penge og betale med dit svenske bankkort.

suzi1234

Indlæg af suzi1234 » 29.08.2014 15:54:14

er det så forsendt nu for jeg har jo alltid köbt kontant :(

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.08.2014 18:03:57

Ja, det er for sent og helt hul i hovedet kun at samle løse kvitteringer og betale kontant.

Kvitteringerne kan du jo have fået en ven til at samle sammen for dig. De beviser intet.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 31.08.2014 11:42:40

skaanebo skrev:Ja, det er for sent og helt hul i hovedet kun at samle løse kvitteringer og betale kontant.

Kvitteringerne kan du jo have fået en ven til at samle sammen for dig. De beviser intet.
Jeg forstår ikke hvorfor man skal dokumentere at man bor reel i Sverige?
Er det nu ikke aktuelt når man søger efter EU regler?
Dette krav var det vel ikke før for dem som søgte efter SE regler?

Og iøvrigt, har de samme krav hvis man har svensk statsborgerskab? Eller kun hvis man har Dansk statsborgerskab?

Mvh

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 31.08.2014 11:49:24

De svenske myndigheder vil da også gerne være sikker på at man faktisk bor i Sverige, og kan blive fs efter nationale svenske regler.

En svensk statsborger, som er født og opvokset i Sverige og aldrig er registreret som værende flyttet ud, behøver nok knap så mange beviser på at bo i Sverige, som en udlænding, der hævder at være indvandret til Sverige direkte fra København og omegn, og i øvrigt arbejder eller studerer i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 31.08.2014 12:15:00

mh skrev:De svenske myndigheder vil da også gerne være sikker på at man faktisk bor i Sverige, og kan blive fs efter nationale svenske regler.

En svensk statsborger, som er født og opvokset i Sverige og aldrig er registreret som værende flyttet ud, behøver nok knap så mange beviser på at bo i Sverige, som en udlænding, der hævder at være indvandret til Sverige direkte fra København og omegn, og i øvrigt arbejder eller studerer i DK.
Tak for svaret mh.
Ok. Nu forstår jeg så.
Men hvis man har boet det sidste 7 år i Sverige og haft SE statsborgerskab det sidste 6 år, er det stadig gældende?

kh.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 31.08.2014 16:54:50

Så kan det umuligt være noget problem at bevise at man faktisk bor i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar