Hej Allesammen.
Jeg er lidt forvirret over hvilken regler jeg har brugt da jeg søgte visum til min kone, svenske nationale regler eller EU reglen?
Jeg har boet i Sverige siden nov. 2011, det gik meget godt med at flytte fra DK da jeg har dansk pas, så fik et personbevis og lavet et IDkort, gik meget fint.
Midt nov. tager jeg til Pakistan og bliver gift. Min kone søger turistvisum til sverige, og får dermed 3 mdr. inden hendes turistvisum er udløbet tager vi til migrationsverket og søger om fs, og at vi gerne vil bo sammen her i Sverige. hun har efter sagsbehandlingstiden, nov 2012 fået 2 års opholdstilladelse (der stod noget med at vi havde fået 2 år fordi vi ikke havde boet sammen før vi kom til Sverige).
Spørgsmålet er nu, har vi søgt efter de svenske regler eller EU retten?
Har jeg brugt min EU ret om fri bevæglighed da jeg flyttet fra DK til SE ??
hvordan er mine muligheder for at vende tilbage til DK med min kone, hvis jeg har brugt de svenske regler? er der ikke noget med at jeg så ikke kan bruge EU - reglen.
På forhånd tak
Hvilken regler har jeg brugt?
Re: Hvilken regler har jeg brugt?
Den der ved bedst er da dig , prøv at kikke på de kopier af papirer du sendte ind !
Det lyder som om I har anvendt svenske regler. Tjek om ordet uppehållstillstånd står nogen steder, for så er det efter svenske regler.
-
fundiver199
Din ret til at tage din kone med tilbage til Danmark har ikke noget at gøre med, hvilke papirer hun har fået udstedt i Sverige. Det afgørende er, om I har opfyldt betingelserne for EU-opholdsret eller ej, herunder især om I har klaret jer selv økonomisk eller levet af svensk socialbidrag.