fornyelse af opholdstilladelse og pas

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
onelove

fornyelse af opholdstilladelse og pas

Indlæg af onelove » 27.08.2013 08:09:23

Hej dejlige mennesker.

Min mands opholdstilladelse (2 år) svenske regler) skal fornyes til april 2014. Hans syriske pas udløber i januar 2015, og vi regner med at det bliver vanskeligt at fornye det pga situationen i Syrien og landets ambassade i Sverige.

Mit spørgsmål er, vil passets gyldighed påvirke MVs beslutning om fornyelsen af hans opholdstilladelse? Og er der chancer for at han får bevilliget permanent?

På forhånd tak

fundiver199

Re: fornyelse af opholdstilladelse og pas

Indlæg af fundiver199 » 07.09.2013 07:55:36

Sverige opererer ikke med tidsbegrænsede forlængelser af FS, så han bliver enten udvist eller får permanent opholdstilladelse. Udvisning kan komme på tale, hvis Migrationsverket når frem til, at I ikke længere bor sammen, eller at du ikke længere bor i Sverige.

Hvad angår problemet med hans pas, så gætter jeg på, at han kan få udstedt et svensk fremmedpas, hvis det er umuligt at få et nyt syrisk. Men spørg Migrationsverket, de må vide det.

Sverige er et civilizeret land og udviser naturligvis ikke folk til et land i kaos, fordi de ikke kan få fornyet deres pas.

Besvar