Hej
Min kone har for nyligt ansøgt om at komme op til mig i sverige via nettet hvorefter jeg besvarede et spørgeskema som minder om hendes. Vi har altså sendt vores ansøgning for en 2 ugers tid siden. Med den sendte jeg kopi af mit pas og ID-kort samt vielsesattest. Nu læser jeg så med i de forskellige emner herinde og faldt over at folk har sendt mange forskellige dokumenter i deres ansøgninger og jeg begynder så at undre mig over om jeg har sendt nok? Jeg ville egentlig rigtig gerne sende både min lejlighedskontrakt og billeder med min kone, med i ansøgningen, men jeg kunne ikke finde et sted at indsætte dem Der var to ting man SKULLE sende(pas og vielsesattest), og så var der nogle ting man KUNNE sende med(et bevis på om ægteskabet er registreret i hjemmelandet m.m) men det var som om det var begrænset til det. Intet sted stod der noget med "du må indsætte lejlighedskontrakt her" eller "du må vedhæfte billede her". Så nu spørger jeg:
- Hvor indsatte folk dokumenterne?
- Bliver det et problem at jeg ikke har indsendt disse?
- Ved folk om jeg kan gøre noget nu?
Håber der er nogen der kan hjælpe
Venlig Hilsen
Hvor meget kan man sende med i en ansøgning over nettet?!
-
Re: Hvor meget kan man sende med i en ansøgning over nettet?
Der var da tydelig et sted beskrevet med at man kunne tilføje andre dokumenter. Her kunne du sammenlagt (altså et dokument bestående af flere sider) sende lejekontrakt og diverse papirer der beviser du bor i Sverige.
Uden en lejekontrakt kommer du ikke langt, og de vil højst sandsynligt spørge efter den.
Uden en lejekontrakt kommer du ikke langt, og de vil højst sandsynligt spørge efter den.
-
Nu kan jeg ikke huske præcis hvordan det var formet inde i spørgeskemaet, men inden man begynder at taste står der:
Ved du om det er muligt at sende det allerede nu inden de spørger om det?
Ved du hvor lang tid det at de skal spørge om lejlighedskontrakten forsinker behandlings processen?
Tak for dit svar
De nævner intet andet der. Da jeg så besvarede ansøgningen kiggede jeg specifikt under et sted hvor man f.eks. kunne indsætte lejlighedskontrakt, men det kunne jeg ikke finde. Men nu hvor der er så mange der har sendt så meget med, kan jeg ikke forestille mig andet end at jeg har overset det. ØV.För att Migrationsverket ska kunna behandla en webbansökan från din familjemedlem måste du som är anhörig i Sverige:
vara svensk medborgare eller ha permanent uppehållstillstånd i Sverige
ha fyllt 18 år
ha en giltig e-postadress
kunna skanna eller fotografera och bifoga en kopia av ditt pass, eller ID-kort, när du besvarar ditt frågeformulär
ha ett program som läser pdf-format, t.ex. Acrobat Reader.
Ved du om det er muligt at sende det allerede nu inden de spørger om det?
Ved du hvor lang tid det at de skal spørge om lejlighedskontrakten forsinker behandlings processen?
Tak for dit svar
Ved slutningen af ansøgningen står der hvor man kan vedhæfte pas og billeder, derudover også hvor man kunne vedhæfte øvrige dokumenter, og her menes ALT hvad man har som kan bevise ophold i Sverige og eller dokumentere ens forhold. Så det var der, men du har måske ikke tænkt videre over det.
Jeg ved kun, At de først kigger ansøgningen igennem når man har overstået interview, om i ikke sender det, ville jeg bede min partner om at medbringe det til interviewet.
Jeg ved kun, At de først kigger ansøgningen igennem når man har overstået interview, om i ikke sender det, ville jeg bede min partner om at medbringe det til interviewet.
-
jeg tror jeg ringer til migrationserket og hører hvad jeg skal gøre, derudover vil jeg som du siger bede min partner om at bringe dem med. Tak for din hjælp