Anden sygefrosikring end Eu-sygesikringskortet i Sverige..?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss N

Anden sygefrosikring end Eu-sygesikringskortet i Sverige..?

Indlæg af Miss N » 29.04.2013 12:35:44

Hej alle.

Jeg har spurgt mig lidt omkring men har ikke rigtig fundet en løsning, måske der er nogen herinde der kan hjælpe?

Jeg er dansk statsborger, boende i Malmø, Sverige.
Jeg søger om opholdstilladelse til min Nigerianske mand, som bor hos mig.
Det eneste vi mangler for at fuldføre vores ansøgning er en sygeforsikring der dækker min mand.
Jeg starter SOSU uddannelsen her 2 maj og har desværre ingen indkomst før slutningen af maj hvor jeg vil få min første voksenelev-løn derfra.
Borgerservice i København vil ikke give mig og min mand det blå EU-sygesikringsbevis før de har set min første lønseddel. Så jeg frygter at Migrationsverket vil afvise vores sag fordi jeg ikke kan få nogen forsikring inden da.
Er der nogen her der har været ude for det samme eller noget lignende og hvilken løsning kom i frem til?

Håber der er nogen her der kan hjælpe.

MVH
Nadia.

Puskas

Re: Anden sygefrosikring end Eu-sygesikringskortet i Sverige

Indlæg af Puskas » 13.08.2013 14:50:12

Har han ikke boet i DK? kan han så få blåt EU kort? Jeg har lige fået nej på Gentofte Kommune.

skaanebo

Re: Anden sygefrosikring end Eu-sygesikringskortet i Sverige

Indlæg af skaanebo » 13.08.2013 14:56:21

Har du fået nej på skrift? For så må kommunen jo henvise til en relevant lovparagraf. Det kan de i sagens natur ikke! Tag med andre ord ikke et mundtligt nej til troende.

Besvar