FS i Spanien

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
PeterL

FS i Spanien

Indlæg af PeterL » 27.04.2013 06:35:07

Min kone er fra Filippinerne og hun bor og arbejder i Malaysia på 5. år nu. (hun er uddannet receptionist fra universitet i Filippinerne)
Jeg er Dansk statsborger. vi er 30 og 32 år gamle. Vi blev gift for en uge siden i hendes hjemland. Jeg har lejlighed og adresse og opholder mig "på papiret" i Danmark, men jeg har realt opholdt mig mere i Malaysia det sidste års tid så vi kunne være sammen. Dog kun på turistvisum. Jeg er stadig fuldt tilknyttet til Danmark og kommer hjem i perioder og arbejder samt at jeg modtager SU fordi jeg studerer HF over nettet (hvor man gerne må forlade landet så længe man vil) kort og godt er jeg fuldt tilmeldt i Danmark selvom jeg ikke har været der så meget på det seneste. Jeg har før modtaget sociale ydelser i Danmark (kontanthjælp) og sidste udbetaling er 16 måneder siden.
Hun har været i Danmark før og besøge mig, på tusistvisum.

Vi vil gerne flytte til Spanien. Jeg er (næsten) garanteret job der, da en god ven arbejder i et dansk call-center og han siger de hele tiden mangler danskere.
Er det korrekt forstået at hvis jeg får et arbejde i Spanien og en adresse, samt siger min lejlighed op i Danmark, er der så god chance for at få FS i Spanien?
Vi påtænker at flytte til Spanien i Januar 2014.
Vi kan ikke dokumentere at vi har boet sammen på noget tidspunkt. er dette et problem?
er det et problem at jeg fik kontanthjælp i Danmark indtil januar 2012? (når vi flytter til Spanien er det over to år siden jeg modtog kontanthjælp)
Er det en fordel hvis hun ikke tager med mig til Spanien, eller Shengen i første opgang, men først kommer, når jeg har fast arbejde og adresse i Spanien?
Hvad kræves der ellers af os, for at få FS i Spanien ud fra overstående oplysninger?

venlig hilsen PeterL

mh1