Hej allesammen.
Jeg bor sammen med min kone i sverige, og hun har fået 2års visum på baggrund af vores ægteskab.
Jeg ikke helt sikker på hvilken regler jeg har søgt hendes visum igennem, men begrundelsen for 2års visum var at vi ikke havde boet sammen før(altså før ægteskab).
Det som jeg tænker over er følgende:
Jeg står meget snart til at miste mit arbejde, jeg er i transportbranchen og har været hos sammen arbejdsgiver de sidste 5 år. jeg kunne godt tænke mig at forsætte med at arbejde i danmark og i transportbranchen, tænkte lidt i retning imod bus eller lastbil chauffør.
Men det kræver at jeg flytter tilbage til DK, hvis jeg skal have mulighed for at booke kørerprøver og teoriprøver hos politiet.
Hvis jeg flytter min adresse til DK ren spontant, C/o hos en ven, vil det så få betydning for min kones visum? Vil det blive anulleret?
Hvis ja, hvad har jeg af muligheder?
Jeg skal max være væk fra sverige i 3 mdr, og det også max?
Hvis jeg skal snakke med nogen, hvem er det så? skatteverket eller migrationsverket, og vil de ikke være pisse ligeglade med min situation?
Vil lige sige det tog 9 mdr at få behandlet min ansøgning(konens 2års visum) hos migrationsverket selvom de sagde jeg vil få svar inden 6 mdr, jeg havde afleveret alle papir så intet manglet i ansøgningen, men den blev godkendt efter 9 mdr da jeg selv tog intiativ og var lidt efter dem.
På forhånd tak
/Assaad
Anullering af visum ved flytning fra sverige
-
Re: Anullering af visum ved flytning fra sverige
Din kones opholdstilladelse (ikke visum) er betinget af, at du bor i Sverige. Så ja den vil givetvis blive inddraget, hvis du flytter din adresse ud af Sverige.
Det lyder lidt mærkeligt, at det skulle være nødvendigt at bo i Danmark for at tage en dansk køreprøve. Men hvis det forholder sig sådan, så er det vel fordi, du skal tage et svensk kørekort, når du bor i Sverige. Og det svenske kørekort vil så også være gyldigt i Danmark (og resten af EU).
Det lyder lidt mærkeligt, at det skulle være nødvendigt at bo i Danmark for at tage en dansk køreprøve. Men hvis det forholder sig sådan, så er det vel fordi, du skal tage et svensk kørekort, når du bor i Sverige. Og det svenske kørekort vil så også være gyldigt i Danmark (og resten af EU).
Tak for svaret...
Jeg vil helst tage det i DK da jeg kender regler og forstår sproget osv.
Tror du der er mulighed for en undtagelse at de annullere/inddrager opholdskortet
hvis man snakker med migrationsverket ?? Eller skatteverket ??
Fordi de vil nok ikke have at jeg skal stå uden arbejde og nas på det svenske samfunds penge..
Assaad
Jeg vil helst tage det i DK da jeg kender regler og forstår sproget osv.
Tror du der er mulighed for en undtagelse at de annullere/inddrager opholdskortet
hvis man snakker med migrationsverket ?? Eller skatteverket ??
Fordi de vil nok ikke have at jeg skal stå uden arbejde og nas på det svenske samfunds penge..
Assaad
Hvis din kone i stedet for opholdstilladelse efter national lovgivning har et opholdskort efter EU-regler, så mister hun ikke sit opholdsgrundlag, blot fordi du flytter din adresse i seks måneder (man skal flytte mindst 6 mdr. for at ændre adresse mellem Sverige og DK).
Så det forudsætter, at du kan leve op til kravene efter EU-reglerne, og at opholdskortet er udstedt, inden du flytter til DK.
Så det forudsætter, at du kan leve op til kravene efter EU-reglerne, og at opholdskortet er udstedt, inden du flytter til DK.