De svenske nationale regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Ulla-15

De svenske nationale regler

Indlæg af Ulla-15 » 28.01.2013 16:59:37

Hej alle sammen!
Jeg er ny i siden og har derfor så mange spørgsmål i mit hoved.
Jeg er 18 år og min kæreste er 26 år og han bor i Irak.
Jeg har tænkt mig at flytte til Sverige for at lave familiesammenføring via de svenske nationale regler. Jeg studerer i København og har tænkt mig at studere videre her.
1. Hvad er de præcise krav til de svenske nationale regler?
2. Hvor længe skal jeg have boet i Sverige for at kunne søge (har tænkt mig at søge via nettet) og jeg er dansk statsborger.
3. I hvilke tilfælde kan man få afslag?
4. Jeg arbejder ikke og er kun på SU, skader det ikke min sag?
5. Hvor mange måneder skal forholdet mindst være på for at kunne søge? Og hvad er forskellen hvis det f. eks er 6 måneder eller 2 år ?
6. Får han permanent eller tidsbegrænset opholdstilladelse?
Undskyld de mange spørgsmål, men er virkelig ny i det her... Tak på forhånd

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: De svenske nationale regler

Indlæg af mh1 » 28.01.2013 17:26:46

1) ikke mange udover at du skal bo i Sverige og have fået dig registreret med svensk personnummer.

2) DET ER IKKE DIG DER SØGER! Det er din kæreste, der skal søge. Men: du skal have boet i Sverige længe nok til at du har fået et svensk personnummer, for det skal din kæreste bruge i forbindelse med sin ansøgning.

3) hvis du ikke bor i Sverige, eller din kæreste skønnes at være farlig for det svenske samfund (der skal en del til), kan han få afslag.

4) nej.

5) en måned er med sikkerhed for lidt, og ligeledes er et forhold, som kun består af sms'er, skype-møder, telefonsamtaler og mail/breve for lidt. Forskellen mellem 6 mdr. og 2 år giver lissom sig selv. Der er ingen præcis grænse.

6) Tidsbegrænset.