Hej
Jeg er en pige der, til februar 2013, skal giftes med min fætter fra et 3-land -vi er begge 24 år gamle og har samme efternavn.
Jeg læser på en videregående uddannelse på Københavns Universitet og er nu på kandidatoverbygningen. Jeg har desuden ren straffeattest og har ikke modtaget offentlig støtte.
Jeg har ikke haft et (studie)arbejde de sidste 2 år – men prøver at finde noget snarest.
Jeg er rigtig meget i tvivl om hvorvidt jeg skal søge efter de danske eller svenske regler.
1
Når jeg gerne vil have min mand til Danmark, hvilket visum vil få ham herop hurtigst muligt? Og er det bedre hvis jeg forinden bor i Sverige så han direkte kan søge om visum dertil? Eller skal jeg få ham op via et turist visum til Danmark og herefter tage til Sverige?
2
hvis jeg søger efter de svenske regler har jeg til at rejse til Sverige hvis jeg er studerende – gælder det også hvis jeg er studerende i Danmark?
Eller skal jeg have et arbejde for at tage til Sverige?
3
Hvis jeg eks. ikke har et arbejde, studerer i Danmark men har sparet penge op i min bank fra tidligere arbejde – vil det være nok til at antage at jeg kan forsørge min mand?
Jeg har hørt at man skal have et minimumsbeløb på omkr. 7000 kr el. lign. efter at have betalt sine regninger i Sverige – vil det være nok hvis har penge i banken eller hvis ens forældre vil hjælpe med at lægge penge ud/eller give penge?
4
Hvis jeg gerne vil tilbage til Danmark efter at have boet reelt i Sverige i eks. 7 måneder – vil det være muligt at komme tilbage selvom vi har et fætter kusine forhold? Og skal man søge efter eu reglerne?
Jeg er i rigtig meget tvivl, selvom jeg har læst reglerne kommer jeg i tvivl, fordi vi netop har et fætter- kusine forhold.
Jeg håber at der er nogle der vil hjælpe.
På forhånd tak.
krav om studerende + fætter/kusine forhold
Re: krav om studerende + fætter/kusine forhold
Hvilket land er din fætter fra? Det er jo slet ikke sikkert, han behøver noget visum, og i givet fald er der forskellige krav, der stilles, alt efter hvilket land man kommer fra ...
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du får overordentligt svært ved at få familiesammenføring med din ægtefælle efter danske regler, når I er fætter/kusine. Derfor skal du satse på EU-reglerne.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
skaanebo skrev:Hvilket land er din fætter fra? Det er jo slet ikke sikkert, han behøver noget visum, og i givet fald er der forskellige krav, der stilles, alt efter hvilket land man kommer fra ...
han kommer fra pakistan.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Læs vejledningen her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
- print den gerne ud, så du kan læse den og markere for dig vigtige ting. Læs den flere gange. Spørg så om det, du ikke får svar på ved at læse vejledningen
- print den gerne ud, så du kan læse den og markere for dig vigtige ting. Læs den flere gange. Spørg så om det, du ikke får svar på ved at læse vejledningen
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG