De svenske nationale regler
Re: De svenske nationale regler
Ja, efter nationale svenske regler indgår der en skønsmæssig vurdering af forholdets karakter – altså om man mener, parforholdet fremstår reelt og er indgået af egen fri vilje, og at der ikke er tale om proforma, tvang, eller at personen udgør en risiko for Sveriges sikkerhed og orden.
Og efter EU-regler har man en helt generel ret til at få sin ægtefælle med sig til et andet EU-/EØS-land, så længe personen ikke udgør en fare for den offentlige sikkerhed og orden. Så en registering i SIS er ikke i sig selv en tilstrækkelig begrundelse for at give afslag. Men hvis personen er registreret i SIS pga. alvorlig kriminalitet, mistanke om terrorvirksomhed eller lignende, så er det naturligvis en helt anden sag.
Og efter EU-regler har man en helt generel ret til at få sin ægtefælle med sig til et andet EU-/EØS-land, så længe personen ikke udgør en fare for den offentlige sikkerhed og orden. Så en registering i SIS er ikke i sig selv en tilstrækkelig begrundelse for at give afslag. Men hvis personen er registreret i SIS pga. alvorlig kriminalitet, mistanke om terrorvirksomhed eller lignende, så er det naturligvis en helt anden sag.
Arrrh , jeg bliver ved med at blive endnu mere forvirret , fordi jeg har læst flere steder herinde at man ikke kan blive familiesammenført når man han indrejse forbud , (typisk for asylansøger) , men måske er det sådan kun I Danmark , at man ikke får lov til at søge om fs når man har indrejse forbud i Europa ,?? Og at det er omvendt i Sverige , fordi det er ligeglad med det , eller hvordan?
F. eks fandt jeg det her ind på siden som jeg undrer mig over?
Det man kan gøre er at tage hjem, og så søge om en opholdstilladelse som man kvalificerer sig til. Der er selvfølglig risikoen for at personen allerede har fået et indrejse forbud i SIS i 5 år, så personen, hvis personen rejser hjem for at søge, ikke vil kunne få hverken visum eller en opholdstilladelse de næste 5 år.
En anden måde er hvis personen er gift nu med en EU borger, at hans ægtefælle rejser til et EU land, bosætter sig der, og så søger om fs med personen efter EU regler. Men igen er det jo betinget af at personen ikke allerede har fået indrejseforbud, for det vil den løsning heller ikke hjælpe på.
F. eks fandt jeg det her ind på siden som jeg undrer mig over?
Det man kan gøre er at tage hjem, og så søge om en opholdstilladelse som man kvalificerer sig til. Der er selvfølglig risikoen for at personen allerede har fået et indrejse forbud i SIS i 5 år, så personen, hvis personen rejser hjem for at søge, ikke vil kunne få hverken visum eller en opholdstilladelse de næste 5 år.
En anden måde er hvis personen er gift nu med en EU borger, at hans ægtefælle rejser til et EU land, bosætter sig der, og så søger om fs med personen efter EU regler. Men igen er det jo betinget af at personen ikke allerede har fået indrejseforbud, for det vil den løsning heller ikke hjælpe på.
Ja, efter nationale danske regler gives der ikke opholdstilladelse, hvis man har indrejseforbud.
Men hvert land har jo sine egne regler, og EU's regler overtrumfer altid national lov.
Men hvert land har jo sine egne regler, og EU's regler overtrumfer altid national lov.
Og det gælder også for de svenske nationale regler at man kan sagtens søge selvom man har indrejse forbud i hele Europa? Ligesom eu reglerne.
Og her snakker vi om en kæreste ikke en mand dvs ikke ægteskab. Efter de svenske nationale regler.
Ja, mig bekendt er der intet i Sveriges lovgivning som siger, at man ikke skal kunne få opholdstilladelse i Sverige, blot fordi man har et indrejseforbud fra et andet land registreret i SIS.
Men EU-retten kan I jo så ikke benytte jer af, hvis I ikke er ægtefæller eller kan dokumentere fast samliv.
Men EU-retten kan I jo så ikke benytte jer af, hvis I ikke er ægtefæller eller kan dokumentere fast samliv.
Eu-retten behøver jeg da ikke at bruge , nu hvor du siger at der ikke findes en lovgivningen i sverige der kan forhindre fs i sverige via de svenske nationale regler? Eller ER DET KUN TIL GIFTE FOLK? fORDI jeg har forstået det sådan at så længe det er et reelt forhold så intet problem ..?
http://home.student.uu.se/mibe3601/hyre ... boende.pdf
Hej igen ser den her lejekontrakt fin ud kan jeg bruge den?
Og er det ok at den bliver fyldt ud med håndskrift istedet for computer skrift?
Efter vi begge har under skrevet så mangler vi kun at boligforeningen skal godkende den passer det?
Hej igen ser den her lejekontrakt fin ud kan jeg bruge den?
Og er det ok at den bliver fyldt ud med håndskrift istedet for computer skrift?
Efter vi begge har under skrevet så mangler vi kun at boligforeningen skal godkende den passer det?
Når lejlighedens beboer også fortsat bor i lejligheden, er du det, som på svensk hedder inneboende, da du ikke råder over hele lejligheden alene. Når man er inneboende, skal man ikke først godkendes af bostadsrättförening/hyresvärden. Derfor er der ingen problemer i det, men du skal have en kontrakt om inneboende, som du kan fremvise til Migrationsverket - og hvis det er meningen, at din partner skal bo på samme adresse som dig, er det også en god ide, at det af kontrakten fremgår, at rummene udlejes som bolig for to personer.
Det jeg kan forstå her er at kontrakten behøver ikke at blive godkendt af boligforeningen fordi jeg er inneboende rigtigt forstået?
Det jeg kan forstå her er at kontrakten behøver ikke at blive godkendt af boligforeningen fordi jeg er inneboende rigtigt forstået?
Hej alle. Jeg har en veninde der flytter til Stockholm hvor hun skal bo med hendes mor alene. De skal lave en kontrakt sammen , men hun kommer til at bo gratis skal hun så skrive 0 kr i kontrakten ? Ps. Hun skal fs i Sverige med hendes kæreste.
Så er det jo meningsløst at skrive kontrakt.
Men migrationsverket vil jo gerne have en kontrakt? Hvad så der?
Da ikke, når man bor gratis hos sin egen mor. Brug almindelig sund fornuft.
Hej igen. Min kæreste er i Irak nu og han har fået hans civilstand papir , men de står på arabisk hvad gøre vi nu ? Vi søger fs i Sverige.