Du må forstå, at for os andre lyder det meget mærkeligt, at en person, som lever af bistandshjælp, og som derfor ikke lovligt må eje mere end vistnok 20.000 kroner, mener at have råd til at holde ferie i 3 eller 6 måneder for at være sammen med sin mand, medens han venter på en opholdstilladelse. Man kunne jo godt få den tanke, at du og din mand så måske begår socialt bedrageri ved, at I har gemt nogle penge væk under madrassen, som I ikke har fortalt de danske myndigheder om.kadriye skrev:Og hvis det krævede at min mand og jeg skulle være uden hinanden i et stykke tid,jamen så måtte det bare være sådan. Ville bare høre om mulighederne var der...
Nuvel det kan selvfølgelig være, at dine forældre eller nogen andre, som I kender, gerne vil sponsorere jer i de 3-6 måneder. Eller at der venter et meget vellønnet job på din mand, når han vender tilbage efter sin lange ferie i Danmark. Og det er jo så fuldt lovligt, så længe du bare fortæller bistandskontoret, at du holder ferie for egen regning. Man må dog gå ud fra, at bistandskontoret - uanset om det er i Danmark eller Sverige - i den situation vil stille dig det samme spørgsmål, som jeg lige har stillet mig selv, nemlig hvor pengene til den lange ferie kommer fra? Så det skal du jo være klar til at give dem et svar på.