Afvist i Sverige.. Ansøge igen ?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

brain-wanted

Re: Afvist i Sverige.. Ansøge igen ?

Indlæg af brain-wanted » 26.02.2013 12:11:47

Det er slet ikke fordi jeg ikke læser jeres begrundelser, jeg kan saktens forstå jer..
Det hele giver mening :)

Hvad hvis jeg finder en 2 værelses og lejer det andet værelse ud, hvor jeg så selvfølglig opsiger roommaten til når min kæreste kommer ?
Er det muligt..

Det jo anderledes end bare et værelse, for der har jeg jo magt over roommaten og kan smide ham ud med det samme ?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 26.02.2013 12:16:55

Hvordan du indretter din egen lejlighed, og om du vælger at leje et værelse ud, er der nok ingen, som blander sig i. Men pas nu på, du ikke falder i samme hul som sidst og intet kender til den person, du så lejer et værelse ud til. Migrationsverket vil spørge til, hvordan lejeligheden er indrettet, og hvem der bor der, og hvordan din hverdag ser ud.

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 26.02.2013 12:18:46

Ok, jeg forstår det hele..

Er det muligt at leje en fx to værelses lejlighed, have en roommate til min kæreste kommer.

Det er vel anderledes end at leje et værelse, da jeg kan smide min lejer ud med en måneds varsel ?

Er det muligt ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 26.02.2013 12:21:30

Ja det er det da. Et boligselskab vil normalt ikke have nogen indvendinger imod, at der bor 2 personer i en 2-værelses lejlighed, uanset om de er kærester eller ej. Og set med Migrationsverkets øjne vil det være et væsentligt stærkere tegn på, at du reelt er bosat i Sverige, at du har en regulær lejlighed i dit eget navn. Også selvom du af økonomiske grund har en lejer, indtil din kone kommer hertil. Den forklaring giver mening og vil ikke være svær at få Migrationsverket til at tro på.

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 27.02.2013 01:59:34

Det er planen, fuldstændigt.
Vi har allerede gemt flere kviteringer og jeg har meldt mig ind i en svensk bank og et fitness center..
Nu er det bare en lejlighed fra start April jeg er på udkig efter..

MEN

Vil migrationsverket ikke syntes det er underligt - At jeg pludseligt opretter alle disse ting og pludesligt kan dokumentere dagligvare køb osv.
Desuden, når jeg finder en lejlighed og hvis jeg da så får en roommate.
Så kan jeg da ikke dokumentere at jeg bruger vand/varme i lejliheden.. Jeg betaler for det, men ikke at det er mig der bruger det ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.02.2013 07:20:12

brain-wanted skrev:Vil migrationsverket ikke syntes det er underligt - At jeg pludseligt opretter alle disse ting og pludesligt kan dokumentere dagligvare køb osv.
Det er vel ikke underligt, at man ønsker at godtgøre, at man faktisk bor der, hvor man siger. Og hvis du ikke tidligere er blevet bedt om dokumentation, er der da ikke tale om, at du "pludselig" har den.
brain-wanted skrev:Desuden, når jeg finder en lejlighed og hvis jeg da så får en roommate. Så kan jeg da ikke dokumentere at jeg bruger vand/varme i lejliheden.. Jeg betaler for det, men ikke at det er mig der bruger det ?
Det kan du have ret i, men så må din øvrige dokumentation jo trække læsset. Det kan f.eks. ikke være din roommate, der sidst på eftermiddagen har brugt dit VISA kort i Danmark og nogle timer senere i Sverige i et mønster, der virker naturligt for en grænsegænger.

Du behøver ikke gå til yderligheder og indrette dig kunstigt, men det kan jo være, du somme tider har brug for en pølse eller en avis, når du kommer hjem til Sverige, og så kan du lige så godt betale den med dit VISA kort.

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 27.02.2013 07:36:02

- Det kan f.eks. ikke være din roommate, der sidst på eftermiddagen har brugt dit VISA kort i Danmark og nogle timer senere i Sverige i et mønster, der virker naturligt for en grænsegænger.

Den forstod jeg ikke lige ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.02.2013 08:43:02

Det var en anvisning af, hvordan man f.eks. kan dokumentere, at man bor i Sverige, hvis man ikke har elregninger, der kan bruges til at understøtte det, fordi man lejer et værelse ud i sin bolig.

Køb en pølse på Hovedbanegården i Kbh. og betal med dit VISA kort, før du tager toget hjem. Og køb herefter en cola i Sverige og betal med det samme VISA kort, når du er kommet frem en times tid senere. Så fremgår begge dele af dit kontoudtog og dokumenterer, at du lever som grænsegænger.

Ikke fordi du gør det en enkelt dag, men fordi det samlede mønster i, hvor du bruger dit kort, viser, hvor og hvordan du lever.

Besvar