Fs i Sverige
Fs i Sverige
Hej jeg fik min kone med til Sverige den 3 aug på turist visum og vi har søgt efter opholdskort den 7 aug nede i migrationsvlrket. Men vi har stadigvæk ikke fået en kvittering på at vi har afleveret ansøgningen. Der gået nu 4 uger. Hvor lang tid går der normalt til man for sit kvittering ?
Re: Fs i Sverige
Jeg afleverede blanketterne i går på Migrationsverket. De sagde at jeg ville få kvittering i løbet af 2-3 dage.
Jeg fik at vide der vil gå 2 uger men der er nu gået 4 uger.
Jeg ville ringe til Migrationsverket og høre om de har registreret ansøgningerne. 2 uafhængige personer hos Migrationsverket i Malmø oplyste mig i går formiddags, at de ville registrere vores ansøgninger i går eftermiddags og at vi ville modtage et kvitteringsbrev 2-3 dage efter - altså primo næste uge.
Så jeg kan godt ringe til migrationsvlrket og få oplyst om de har registeret mig ?
Det ville jo være meget nemmere hvis man havde et kvitteringsnummer eller lignende at henvise til. Men du har ikke så meget at tabe ved at ringe til dem. Du må jo henvise til dit og din ægtefælles navn og høre om de kan finde jer i deres system.
Måske er brevet blevet væk i posten?
Måske er brevet blevet væk i posten?
Fik du kontaktet Migrationsverket?
Jeg kan oplyse, at vi fik kvitteringsbrevet i går - altså 2 arbejdsdage efter vi afleverede papirerne.
Det "sjove" er så, at kvitteringsbrevet alene går på opholdskortet efter EU og ikke opholdstilladelsen efter Sverige. Om der kommer særskilt kvitteringsbrev på dette ved jeg ikke. På Migrationsverkets hjemmeside kan jeg dog se, at der er oprettet 2 sager i torsdags, som jeg formoder er én på hver ansøgning.
Jeg kan oplyse, at vi fik kvitteringsbrevet i går - altså 2 arbejdsdage efter vi afleverede papirerne.
Det "sjove" er så, at kvitteringsbrevet alene går på opholdskortet efter EU og ikke opholdstilladelsen efter Sverige. Om der kommer særskilt kvitteringsbrev på dette ved jeg ikke. På Migrationsverkets hjemmeside kan jeg dog se, at der er oprettet 2 sager i torsdags, som jeg formoder er én på hver ansøgning.
Jeg var forbi migrationsvlrket i dag, og hun sagde de havde sendt kvitteringen allerede efter 2 dage. De er nok blevet væk ved posten. Så fik udleveret 2 kvitteringer 1 på opholdskort og en efter svenske regler.
På min er der også oprettet 2 sager med 2 forskellige sagsbehandler . Det kan jeg se på de kvitteringer jeg har fået. Hvor langtid tror du der går før vi for svar ?
Vi fik i dag kvitteringsbrevet for ansøgning efter de svenske regler, så nu har vi kvitteringsbreve for begge ansøgninger
Det er er rigtig godt spørgsmål hvor lang tid der går, før vi hører noget. På denne side http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... gstid.html kan du se, at det skulle tage omkring 5 måneder, hvis der ikke mangler nogen informationer, men det er vidst meget optimistisk, efter hvad man hører herinde, hvor mange venter 18 måneder. Da vi afleverede papirerne i torsdags på Migrationsverket og spurgte til behandlingstid var kommentaren omkring 5 måneder. Så vi må se, hvornår vi hører noget.
Jeg håber bare min ægtefælle hurtigt kan få personnummer, så hun kan starte studie, arbejde mv.
Det er er rigtig godt spørgsmål hvor lang tid der går, før vi hører noget. På denne side http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... gstid.html kan du se, at det skulle tage omkring 5 måneder, hvis der ikke mangler nogen informationer, men det er vidst meget optimistisk, efter hvad man hører herinde, hvor mange venter 18 måneder. Da vi afleverede papirerne i torsdags på Migrationsverket og spurgte til behandlingstid var kommentaren omkring 5 måneder. Så vi må se, hvornår vi hører noget.
Jeg håber bare min ægtefælle hurtigt kan få personnummer, så hun kan starte studie, arbejde mv.
Gider du ikke at skrive når du har været forbi skatteværket og hvilke dokumenter de vil have og om det er nok med kvitteringen
Når du skriver, at du søger om opholdskort, mener du så familiesammenføring ?
Og hvad skal man med Skatteverket ? som kommentaren ovenover ^
Og hvad skal man med Skatteverket ? som kommentaren ovenover ^
Skatteverket er folkeregistrering.