Hej allesammen
Min mand er fra Syrien og bor i Syrien nu. Jeg vil gerne familiesammenføre ham , men der udstedes jo ikke længere besøgsvisum til folk fra Syrien, hvad gør man så?
I øvrigt, vil jeg høre hvilke regler i vil anbefale at man søgte efter, hvis man helst ikke vil afvises? Svenske nationale-, Eu - eller Danske- regler ?
Kan man søge både Svenske og Eu regler samtidigt ? og hvis ikke, kan man så ved afslag af f.eks. EU regler prøve de svenske regler istedet for ?
Jeg har på fornemmelsen at det er meget svært at komme igennem Danske nationale regler. Håber i kan hjælpe os med et godt råd. !
Mvh.
Nesrin og Hady
Familiesammenføring - min mand fra Syrien, hjælp
Re: Familiesammenføring - min mand fra Syrien, hjælp
I kan godt søge efter begge regelsæt samtidigt.
Efter svenske regler gives der aldrig afslag, hvis jeres forhold er kærlighedsbaseret og ikke påtvunget eller proforma.
EU-regler stiller nogle krav til bl.a. din økonomi, så om de er svære afhænger af, hvad du skal leve af i Sverige.
Efter svenske regler gives der aldrig afslag, hvis jeres forhold er kærlighedsbaseret og ikke påtvunget eller proforma.
EU-regler stiller nogle krav til bl.a. din økonomi, så om de er svære afhænger af, hvad du skal leve af i Sverige.
Mange tak for svar Skaanebo!skaanebo skrev:I kan godt søge efter begge regelsæt samtidigt.
Så hvis nu jeg søger gennem Danmark og får afslag , så vil det ikke være et problem at prøve svenske eller EU regler istedet for ?
Jeg har også et andet spørgsmål. Vi er gift i Syrien og blev det sidste sommer, men vi fik først vielsesattesten senere, jeg ved ikke hvad der gik galt så nu står der en anden dato på vores vielsesattest- februar 2015. Vil det være et problem når jeg søger familiesammenføring , hvis de tjekker hvornår jeg sidst har været i Syrien og kan se, at jeg ikke var der ved vielses datoen? Eller tjekker de ikke sådan noget så længe vielsesattesten er gyldig og legaliseret?
Mvh
Nej, Danmark og Sverige behandler ansøgninger uafhængigt af hinanden.
Spørgsmål om vielsesattesten kan jeg ikke besvare.
Spørgsmål om vielsesattesten kan jeg ikke besvare.