Hej
Min forlovet har et Erasmus opholdstilladelse i Spanien, det var meningen at han skulle have det forlænget men de sagde nej da han manglede 2 dokumenter. Meningen var at han skulle forlænge sit ophold der og vi så skulle giftes til vinter og søge om ophold i Sverige. Men jeg har et lille problem, jeg er blevet optaget på Århus colleg så jeg skal til at studere i Århus fra. 24.08.15. Mit spøgersmål er kan jeg godt flytte til Sverige men have et studie i Århus ? Eller har i en anden løsning til hvordan vi kan få ophold til ham uden problem. For jeg er nemlig 21 år så jeg vi kan ikke gøre det via Danmark. Håber i vil hjælpe.
Hilsen
Asli
Studere i Århus bo i Sverige
Re: Studere i Århus bo i Sverige
Asli, i princippet kan du godt bo i Sverige og studere i Aarhus, men om det kan lade sig gøre i praksis er et helt andet spørgsmål. For at være folkeregistreret i Sverige, skal du tilbringe mindst 4 nætter om ugen i Sverige. Og du skal være obs på, at du skal dokumentere din pendling mellem Aarhus og Sverige minutiøst. Så spørgsmålet er, om det er realistisk.
Re: Studere i Århus bo i Sverige
Tak for svar jeg har snakket med skolen og aftalt at jeg kommer tirsdag onsdag torsdag også er jeg i Sverige de resterende dage så jeg kommer til være i Sverige de 4 nætter jo og når det så kan lade sig gøre så kan jeg skifte uddannelsessted hvilket jeg fandt ud af igår