Hej i alle hjælpsomme mennesker her for ÆUG,
først og fremmest vil jeg beklager hvis jeg forstyrre Jer.
Jeg skal søge opholdstilledelse til min kone efter EU Regler. Er det muligt at Nogen skriver hvilke dokumenter man skal vedhæftet sammen med ansøgningen. eller hvilke dokumentioner har migrationsverket krav på.
Jeg håber I kan hjælpe mig. mange tak på forhånd
Har brug for Hjælp
Re: Har brug for Hjælp
Hvilke dokumenter afhænger jo helt af situationen.
Om du fx arbejder i Sverige eller i Danmark.
Om du bor til leje eller ejer en bolig.
Osv.
Om du fx arbejder i Sverige eller i Danmark.
Om du bor til leje eller ejer en bolig.
Osv.
-
JonasRahimi
Tak for svar skaanebo,
Jeg er fast ansat og mit arbejde ligger i København.
Jeg har købt lejligheden i Malmø (andels lejlighed eller Bostadsret)
Jeg pandler til København hverdag og har alle mine pandler kort.
Jeg har svensk person nummer også.
Har også de Blå EU kort til min kone og mig selv.
Jeg er fast ansat og mit arbejde ligger i København.
Jeg har købt lejligheden i Malmø (andels lejlighed eller Bostadsret)
Jeg pandler til København hverdag og har alle mine pandler kort.
Jeg har svensk person nummer også.
Har også de Blå EU kort til min kone og mig selv.
Din familj ska skicka med:
kopior av de sidor i sina pass som visar personuppgifter, foto, namnteckning, passnummer,
utfärdandeland, giltighetstid och om de har tillstånd att bo i andra länder än deras hemland
kopia av vigselbevis, äktenskapsbevis eller motsvarande om ni är gifta
dokument som visar att ni har bott tillsammans om ni är sambo
kopia på födelseattest eller födelsebevis där föräldrarnas namn framgår för medföljande barn
dokument som visar hur familjemedlemmen är beroende av dig och på vilket sätt ni är släkt (gäller barn över 21 år och annan nära anhörig).
Om arbetar, studerar, eller är egen företagare i ett annat land utanför Sverige
intyg som visar att du och din familj omfattas av socialförsäkringssystemet i ditt förra hemland. Intyget ska utfärdas av myndigheterna i ditt hemland och av det ska framgå att du och din familj omfattas av ett annat EU-lands socialförsäkringssystem. Om du inte kan få ett sådant intyg måste du teckna en heltäckande privat sjukförsäkring som gäller under tiden ni är i Sverige
hyreskontrakt där hyreskostnaden framgår om du hyr din bostad
köpebevis på bostadsrätt eller fastighet om du äger din bostad
uppgifter om månadskostnad för ditt boende såsom låne- och amorteringskostnader och eventuell månadsavgift om du äger din bostad
lönespecifikation från din arbetsgivare för de tre sista månaderna om du arbetar
intyg om eventuella bidrag eller andra inkomster
kvitton på kostnader för att pendla till utlandet genom till exempel kopia på månads- eller pendlingskort eller liknande.
Kilde: http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... egler.html
kopior av de sidor i sina pass som visar personuppgifter, foto, namnteckning, passnummer,
utfärdandeland, giltighetstid och om de har tillstånd att bo i andra länder än deras hemland
kopia av vigselbevis, äktenskapsbevis eller motsvarande om ni är gifta
dokument som visar att ni har bott tillsammans om ni är sambo
kopia på födelseattest eller födelsebevis där föräldrarnas namn framgår för medföljande barn
dokument som visar hur familjemedlemmen är beroende av dig och på vilket sätt ni är släkt (gäller barn över 21 år och annan nära anhörig).
Om arbetar, studerar, eller är egen företagare i ett annat land utanför Sverige
intyg som visar att du och din familj omfattas av socialförsäkringssystemet i ditt förra hemland. Intyget ska utfärdas av myndigheterna i ditt hemland och av det ska framgå att du och din familj omfattas av ett annat EU-lands socialförsäkringssystem. Om du inte kan få ett sådant intyg måste du teckna en heltäckande privat sjukförsäkring som gäller under tiden ni är i Sverige
hyreskontrakt där hyreskostnaden framgår om du hyr din bostad
köpebevis på bostadsrätt eller fastighet om du äger din bostad
uppgifter om månadskostnad för ditt boende såsom låne- och amorteringskostnader och eventuell månadsavgift om du äger din bostad
lönespecifikation från din arbetsgivare för de tre sista månaderna om du arbetar
intyg om eventuella bidrag eller andra inkomster
kvitton på kostnader för att pendla till utlandet genom till exempel kopia på månads- eller pendlingskort eller liknande.
Kilde: http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... egler.html