Rettigheder for sprogskole mens sag om FS er under behandling?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lorde

Rettigheder for sprogskole mens sag om FS er under behandling?

Indlæg af Lorde » 05.06.2015 12:37:40

Hej folkens!

Min mand er pt. i DK med turistvisum. Snart flytter jeg (dansk statsborger) adresse til Sverige og søger derefter FS både efter svenske nationale regler og EU-regler. Efter reglerne må min mand gerne opholde sig i landet (Sverige) indtil hans sag bliver færdigbehandlet. Jeg ville høre om han har nogen rettigheder ang. læring af det svenske sprog (svensk sprogskole), mens han venter på hans sag bliver færdigbehandlet eller har man kun den mulighed når man først har fået tildelt opholdstilladelse???

vh/ Lorde

Lorde

Re: Rettigheder for sprogskole mens sag om FS er under behandling?

Indlæg af Lorde » 09.06.2015 10:10:29

Er der virkelig ingen, der kender svaret på mit spørgsmål? Vil min mand have ret til at gå i sprogskole så snart ansøgning om FS (både svenske nationale og EU-regler) er indgivet?
Er det rigtig forstået at han godt kan gå i sprogskole så snart ansøgning om fs efter EU-regler er indgivet?
MEN,at
han skal vente til hans sag er færdigbehandlet og han har fået opholdstilladelse før han har ret til at gå i sprogskole når det gælder fs efter svenske nationale regler?

vh
Lorde

skaanebo

Re: Rettigheder for sprogskole mens sag om FS er under behandling?

Indlæg af skaanebo » 09.06.2015 10:13:16

Hvis du læser menupunktet "Rådgivning" og de mange indlæg om brug af EU-regler i Sverige, kan du læse dig frem til, at din ægtefælle kan tage en tur på Skatteverket og få sig et svensk personnr., INDEN han har fået opholdskort.

Med personnr., kan din ægtefælle så også begynde at arbejde eller skrive sig op til sprogundervisning.

Besvar